Kan ni hjälpa mig att identifiera tjuven?

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Hojbröder!

Här kommer en fråga om hjälp som inte har det minsta med motorcyklar att göra! Jag ställer dock denna fråga här eftersom jag vet att vi motorcyklister är Sveriges mest observanta trafikantgrupp. :)

En god vän hade sin bil parkerad utanför Tumba Gymnasium i södra Stockholm onsdagen den 14 april. Klockan 14,30 så observerar en i personalen en Audi på parkeringen vars förare beter sig underligt. Efter en stunds kliver han helt plötsligt ur sin bil, går fram till min väns bil, slår sönder en sidoruta och rycker med sig DVD-spelaren som satt på nackstödet. Vittnet springer ut på parkeringsplatsen och lyckas ta nedanstående kort på förövarens bil innan han försvinner därifrån.

Som ni ser så synns tyvärr inte nummerplåten helt klart. Jag har gått igenom mängder av olika möjliga regnummer på transportstyrelsens hemsida men inget tycks höra till en dylik bil. Det är väl dock inte särskilt långsökt att misstänka att nummerplåten är stulen eller på annat sätt förfalskad.

Såvida jag inte är helt ute och cyklar så är väl det där en Audi 80 av årsmodell 92-96? Tidigare modeller hade så vitt jag vet ej lackade stötfångare bak. Håller ni med mig? Går det om möjligt att precisera modell/årsmodell ytterligare?

Ärendet är självklart polisanmält, och de har också tagit del av det bifogade kortet, men det är ju knappast sannolikt att farbror blå lägger ner stora resurser på detta fall. Även om oddsen talar emot det så vore det ju dock roligt att få chansen att sätta dit denna individ. Därav detta inlägg.

Om någon har någon form av information om denna Audi och/eller dess förare så vore jag mycket tacksam ifall ni kontaktade mig antingen i denna tråd eller via PM. Detta lär väl knappast vara enda gången personen ifråga gjort kriminella handlingar och använt denna bil i dessa trakter. Det finns ju nu dock ett vittne till händelsen som borde kunna identifiera mannen om man bara får tag på honom. Om ni ej känner till något rörande detta så tack ändå för er tid och kom ihåg att den kan vara värt att hålla ögonen på en okänd vinröd Audi 80 som helt plötsligt börjar snurra runt på er parkeringsplats och har nummerplåten P**34*...

/Kalle Blomqvist, privatdetektiv
.

Bifogat

• 20100414 audi.jpg
    20100414 audi.jpg
    97.1 KB · Visningar: 280
Tycker det ser ut som PGE347.

Men sen så kan man väl inte vara hundra på att plåtarna stämmer heller?

Hoppas ni lyckas hitta tjuven dock.

Edit: INTE: PGL347 eller PGE347. (Volvo och Saab)

ähh redan sökt visst. men volvon står hos en handlare i skåne.

pgf347 är en audi
Registreringsnummer: PGF347
Fabrikat: AUDI 80 2.0 E
Färg: MRÖD Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1994 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: ZZZ8CZRA037140
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-04-08
Senaste EU-regbevis del 2: 2010-04-08
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Last edited:
ähh redan sökt visst. men volvon står hos en handlare i skåne.

pgf347 är en audi
Registreringsnummer: PGF347
Fabrikat: AUDI 80 2.0 E
Färg: MRÖD Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1994 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: ZZZ8CZRA037140
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2010-04-08
Senaste EU-regbevis del 2: 2010-04-08
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

UNDERBART !!! Tackar tackar!

Du tycks ha träffat rätt på en gång! Den bilen hör hemma i Tumba! :Bugar

Han lär väl ha satt en tejpbit på F-et för att det ska se ut som ett E. Varför tänkte jag inte på det! :huvet

Tack än en gång! Jag ska genast förmedla denna information till berörda parter!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti