FreddaGädda
Guest
Jag är med på diverse dejtingsajter som ett sociologiskt experiment. Då psykologi och människans sociala beteenden är av stort intresse för mig.
Eller, det är min ursäkt i alla fall
Hur som helst så fick jag detta meddelande av en tjej på en av sajterna.
"
hej waw jag tycker du r sör men få din msn"
Jag tolkar det som att hon vill ha min msn-adress.
Det är dock två saker som gör detta obegripligt.
1. Jag är inte VIP-medlem. Därför kan jag inte skriva meddelanden. Man kan göra det i ett par dagar när man är nyregistrerad, vilket hon är och jag är det inte. Därför är jag oförmögen att svara.
2. Min msn-adress står på min presentation, vilken hon oundvikligen har sett. Den utgör 33.33333% av min tre rader långa presentation, så den är omöjligt att missa. Varför vill hon att jag ska skicka adressen i ett brev?
Går det inte bra att få den direkt via presentationen?
(3.) Jag heter inte "waw". Varken på internet eller i verkligheten.
Slutsats: Jag förstår inte detta. Vad är problemet? Är det jag som misstolkar det på nåt sätt? Eller dealar vi med ett fall á la "IQ: Självgående gräsklippare"?
Eller, det är min ursäkt i alla fall

Hur som helst så fick jag detta meddelande av en tjej på en av sajterna.
"

Jag tolkar det som att hon vill ha min msn-adress.
Det är dock två saker som gör detta obegripligt.
1. Jag är inte VIP-medlem. Därför kan jag inte skriva meddelanden. Man kan göra det i ett par dagar när man är nyregistrerad, vilket hon är och jag är det inte. Därför är jag oförmögen att svara.
2. Min msn-adress står på min presentation, vilken hon oundvikligen har sett. Den utgör 33.33333% av min tre rader långa presentation, så den är omöjligt att missa. Varför vill hon att jag ska skicka adressen i ett brev?
Går det inte bra att få den direkt via presentationen?
(3.) Jag heter inte "waw". Varken på internet eller i verkligheten.
Slutsats: Jag förstår inte detta. Vad är problemet? Är det jag som misstolkar det på nåt sätt? Eller dealar vi med ett fall á la "IQ: Självgående gräsklippare"?
Last edited: