Kan min KX500 bli motard?

mangeSBR

direktör
Gick med
24 Sep 2003
Ort
sollentuna/jakan
Hoj
kx500-gröna monstret
jag har en måttligt uppretad kawa kx 500 som körs för lite....vad behövs förutom lyse å slicks för att köra lite halvkriminellt på gatan å sladda? utväxlingen kanske kan vara ide att ändra på?
obs! detta e seriöst menat
 
Last edited by a moderator:
Det skulle räcka åt mej! Kanske tillochmed kan pruta på lyset, ja mena, va fan ska man me de till?

Ta steget ut å bli en riktig huligan :tummenupp
 
haha inte har jag brytt mej om polisen innan....
om jag vill snåla lite så går det väl att ta hjul från nån gammal sporthoj å bygga om eller? jag jobbar på mekanisk verkstad så hur svårt kan det vara.
jag tror nog att det kan vara ide att ändra utväxlingen om man vill spara på 2-taktsmotorn ett tag
 
Jag funderar i samma banor fast då med en CR500. Nån som vet en bra och billig firma som kan bygga/schimsa om fjädringen så den passar gata bättre?
 
mangeSBR skrev:
jag har en måttligt uppretad kawa kx 500 som körs för lite....vad behövs förutom lyse å slicks för att köra lite halvkriminellt på gatan å sladda? utväxlingen kanske kan vara ide att ändra på?
obs! detta e seriöst menat


Jag har ett 6-kolvsok till salu. Har suttit på en kawa zx9r -00

Detta ok passar inte om du kör med ekerfälgar men utmärkt till gjutna fälgar!

Pris 800:-

RIng 0706 32 60 15 om du är intresserad. Finns i sthlm!
 
:7peta http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=241 :crash
mangeSBR skrev:
haha inte har jag brytt mej om polisen innan....
om jag vill snåla lite så går det väl att ta hjul från nån gammal sporthoj å bygga om eller? jag jobbar på mekanisk verkstad så hur svårt kan det vara.
jag tror nog att det kan vara ide att ändra utväxlingen om man vill spara på 2-taktsmotorn ett tag
 
KX-motard?? mja.. det beror på vilken nivå du ska åka på...
Jag såg första försöket till en KX-motard på Sviestabanan påsken-98!! jaa det e verkligen ett tag sen...
Missfostret tog starten plättlätt o sladdade vilt på TRIALDÄCK!! i s:et... Den gjorde lätt över 180km/h på rakan.. med minimalt drev bak. Det var även en större frambroms på, skivan var bytt o originaloket var utflyttat.
Askul för inga pengar helt klart.
Men i samanhanget vet jag ej.. KX.en fick spö av ett pa mesiga rgv.250 med 50hk.
Mvh Ernst
 
satsa på seriösa bromsar och även på ett par BRA gatdäck om du skall svina ute på almäna vägar! jobbigt att steka snuten med kalla slicks!! :fakta
en billig modell på lyse är att ta ett batteri från en skruvdragere som drivkälla för strömmen! håller ettag iaf! och så ser det nästan seriöst ut om det lyser fram och bak på hojen!
det är billigt att lösa och så är det synd att ha en sån grej som snuten ser på en gång att det är olagligt!
 
De jobbiga är väl att den låter så mycke så man måste byta avgassystemet och förlorar då väl massa effekt?

:banana :hej :banana
 
Man kan ju sno en sån där generator som sitter mot däcket fram på kärringcyklar, det lär ju funka... =)
 
mangesbr!!

trivs du bra i storstan fortfarande?? delar du fortfarande garage med ttr??

//Henke
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top