Kan Man Ha Mer Otur Än Mig!!

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Igår var det dags för premiärturen med streetfightern.

hade våndats hela vintern över att jag inte hade fixat den sen oktober förra året då jag ställde av den pga av en ordentlig marksyning i en rondell, i ett fattigt försök att knäskrapa, blev mer än så kan jag lova :rolleyes:

igår var hojen klar, med sprillans 160-bakelit-sten-däck som skulle börnas upp o träbna cirklar o bakhjul med innan rennsportet kommer på.

400m!!! allt jag kom innan jag simmade på asfalten som värsta idioten, skulle vända på vägen o gasa, pyttelite, tror att det var fett på däcket som jag smörjde in hjulaxeln med som var kvar.

jaja, hojen klara sig fint bara kopplinghandtaget som vek sog lite.

Senare var det fixat o skulle ut o börja med wheelie träningen på kvällen, kommer 5km typ nåra wheelies o sedan rullgrus ute på arken i skandiahamnen, där ligger man o grusbadar IGEN!! kan inte fatta att det är sant. :Bugar :Bugar

Oljan öser ur generatorkåpan o får ställa hojen, fjärde smällen klarade den inte av.

hämta bil o släp igen o samma visa igen :3freak

men "bara" det som gick sönder som tur var.

men lite jobbigt att det sista man gör förra året är att lägga hojen ner, o det första man gör detta året är att crasha den TVÅ!! gånger på samma premiärtur.

Någon som vet billig generator kåpa till CBR900 98?

Känns rätt så lååååååångt tills TOLVAN kommer!!! :huvet

en trehjuling, varför inte??

detta var inte pga av att jag stunta om du trodde det, men det kommer säkert oxå..

Grattis...
Jag har inte kommit ut på vägen ännu och oljan rinner ur avgasrören!!! :huvet

Generatorkåpan kostar 600 spänn nånting... Förbrukningsmaterial!

så du är bara skitdålig på att köra... hehe ;) skojjar bara runt här lite.

Ibland går det pissigt för mig oxå, så är det bara.

Alex: Tips, köp crash-cage eller vad det heter, sån crashpucksbur typ som skyddar skitbra. :)

Ja, eller fluffiga kuddar runtom hela hojen, eller en cross som tål att vurpas med, eller en cykel, de väger inte så mycket så de pajar inte så lätt ;-)

Imponerande att lyckas vurpa två gånger på så kort tid!
:Bugar

Íbland går det bara åt helvete,var uppe o övade 12:or igår,halkade av fotpinnen kom åt gasen så hojen slog en fin volt i luften o landade på framgaffeln som krökte sig...

Men det e bara på det igen! :tummenupp

Vill inte vara elak, men jag tror föregående talare har sina poänger. Det här kan inte bara va frågan om otur. Man ska aldrig köra utöver sina förmågor om man vill bli långlivad som hojåkare.

mb skrev:
Vill inte vara elak, men jag tror föregående talare har sina poänger. Det här kan inte bara va frågan om otur. Man ska aldrig köra utöver sina förmågor om man vill bli långlivad som hojåkare.

Tyckte den site vurparen skrev att han var ute och övade!
Det måste ju vara bra trots att han stog på näbben!

Själv klarar jag defenitivt inte av en 12a...
Testade en 7a i motvind och blev blöt på benet!

men hur fan får man ut generator ur kåpan som e sönder?? sitter stenhårt med insektskruvar...

jag kommer förhoppningsvis ut på gatan igen till helgen,, då ska fan gå bättre..

förra året var det ju ok,,,

Kamikaze kid skrev:
Tyckte den site vurparen skrev att han var ute och övade!
Det måste ju vara bra trots att han stog på näbben!

Själv klarar jag defenitivt inte av en 12a...
Testade en 7a i motvind och blev blöt på benet!
De är säkert mkt duktiga förare, men efter vintern är man rätt rostig. Detta i kombination med rullgrus och kyla är ingen höjdare. Mkt lätt gjort att man kör utöver sina förmågor.

förra året när jag åkte omkull i rondellen så släppte bakdäcket helt utan förvarning,,, inte jätte mycket nerlägg, hade knäskrapat hela dagen o skulle bara ta rondell fint med lite nerlägg, tror att min forpinne tog i, den har sådana "känselspröt" under som tar i då o då.

Alex 6R skrev:
förra året när jag åkte omkull i rondellen så släppte bakdäcket helt utan förvarning,,, inte jätte mycket nerlägg, hade knäskrapat hela dagen o skulle bara ta rondell fint med lite nerlägg, tror att min forpinne tog i, den har sådana "känselspröt" under som tar i då o då.

Jag tror inte du får låna min hoj mer, alex...

I övrigt tyckte jag det var en prestation av dig och nu i efterhand är det ganska kul att ha sett dig vurpa två ggr i 5 km/h på premiärturen även om jag inte kunde tro det var sant när jag såg dig gå omkull i backspegeln för andra gången. Säger som mb: "Det här kan inte bara va frågan om otur.", det måste vara personlig "fallenhet" :Bugar
Köper lite olja till dig imorgon som tröst :död

Samuel skrev:
I övrigt tyckte jag det var en prestation av dig och nu i efterhand är det ganska kul att ha sett dig vurpa två ggr i 5 km/h på premiärturen även om jag inte kunde tro det var sant när jag såg dig gå omkull i backspegeln för andra gången. Säger som mb: "Det här kan inte bara va frågan om otur.", det måste vara personlig "fallenhet" :Bugar
Köper lite olja till dig imorgon som tröst :död

I övrigt tyckte jag det var kul förra året när du börna på en viss shellmack i Tuve framför massa kåta moppepojkar o lyckas på nåt sätt "crasha" stillståendes. du får inte låna min för att börna om du tror det,

men du får hjälpa mig sätta ihop bettan

Alex 6R skrev:
.........................

men lite jobbigt att det sista man gör förra året är att lägga hojen ner, o det första man gör detta året är att crasha den TVÅ!! gånger på samma premiärtur.

......

Och vad har vi lärt oss av det här? :7peta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey