Kan man få avreagera sig på Can-Am Spyders?

Stridlund

Medlem
Gick med
4 Aug 2025
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K4 Suzuki GSX1400 K5
Är det bara jag som stör mig på dessa... ting?

Ser ut ungefär som att någon kastat tre bildäck på en korsning mellan snö- och vattenskoter, men folk verkar tycka det är tilltalande.
Bred som (eller till och med bredare än) många bilar och trots ett hjul för mycket verkar stackarna som kör dem tro att det är en MC. Häromdagen hade en ställt sig på en smockfull MC-parkering, tog upp ca 4 platser.

För en kompis till mig blev det inkörsporten. Han saknade MC-kort men den fick han ju köra på bilkort. Lite senare skaffade han MC-kort och kör nog ganska flitigt varje sommar nu men på två hjul.

Jag har provkört och det är en lite märklig känsla. Kanske man vänjer sig men inget jag direkt trivdes med.

Last edited:
men folk verkar tycka det är tilltalande

Visa mig en enda person som tycker att dessa är tilltalande. Förutom uppenbara mongon och oduglingar som inte klarar uppkörningen för mc-kortet.

En av snöskoterhandlarna på orten har tidigare tjatat om att jag borde prova en. Jag har vänligt men bestämt förklarat min åsikt - inte en chans i helvetet att jag skulle visa mig på en sådan. I alla fall inte så länge ryggraden är icke avbruten och balanssinnet är någorlunda intakt.

Man har antingen två eller fyra hjul. Inget däremellan.

Visa mig en enda person som tycker att dessa är tilltalande. Förutom uppenbara mongon och oduglingar som inte klarar uppkörningen för mc-kortet.

En av snöskoterhandlarna på orten har tidigare tjatat om att jag borde prova en. Jag har vänligt men bestämt förklarat min åsikt - inte en chans i helvetet att jag skulle visa mig på en sådan. I alla fall inte så länge ryggraden är icke avbruten och balanssinnet är någorlunda intakt.

Man har antingen två eller fyra hjul. Inget däremellan.
Nja, en Morgan 3-wheeler hade jag kunnat tänka mig i garaget, men det får väl anses vara ett undantag...

Det är väl kanadickerna tillverkar dem så det är väl därför de ser ut som en snöskoter, det var vad de kunde tillverka. :hihi

Trodde det var ett handikappfordon första gången jag såg en, samma som jag trodde när fatbikes kom, hur kan man tycka en sån här är cool?!?;
fatscooter-pro-lg-litiumbatteri.jpg

Trodde det var ett handikappfordon första gången jag såg en, samma som jag trodde när fatbikes kom, hur kan man tycka en sån här är cool?!?;
fatscooter-pro-lg-litiumbatteri.jpg
Det kan man inte, om man inte saknar "rätt" bokstäver på sitt körkort, eller alternativt saknar körkort helt och hållet.

Provade och hade kul på nån liten slingrig väg utanför Lockarp. Antingen lite svass p bakhjulet eller innerhjulet i luften.
Inget alternativ sålänge jag kan köra mc dock. Körningen är mer fysiskt krävande då konstruktionen är sådan att den vill egentligen kasta av en. Kan de bygga ett fjädringssystem som xantia activa vore det roligare.
Ett alternativ om hälsan skulle kräva.

Jag tycker inte att den är cool, men jag kan förstå dom som har en som husbilsmoppe.
Fast en cykel funkar ju också...

Avreagera sig på en Can-Am är som att misshandla ett barn. Bara elakt. :mattias

Med vänlig hälsning,

Var inte så hårda.....vi går ju alla mot en tillvaro där stabilitet kommer att saknas.
Själv tog jag trehjulingen till grillen ikväll, det var....stabilt!
Kändes liksom som.....framtiden :giggle:

Gyro1.jpeg

Nyheter
Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE