Kan man färga skinn?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag funderar på om man kan färga skinnet (om det nu är skinn det är) på bagsters tankskyddsväskehållare (långt ord) från grönt till svart?
Och vad använder man i så fall??

Jag letar också efter skinnfärg. Jag vet att det fanns något förr som typ mekonomen och såna sålde som va till att måla om innertak i bilar (äldre bilar menar jag som hade typ skininnertak) Finns inte att köpa längre där. Men man kan väl kolla om någon skinnaffär har svaret.

Går att lackera skinn med färgspruta.

Vet inte exakt hur det går till men ring Klabbe på TEXCLEAN i Halmstad (035 - 710 18 18) så fixar han det :tummenupp

SirCastic skrev:
Går att lackera skinn med färgspruta.

Vet inte exakt hur det går till men ring Klabbe på TEXCLEAN i Halmstad (035 - 710 18 18) så fixar han det :tummenupp

går det med skinnställ oxå?

-dB_mike skrev:
går det med skinnställ oxå?

Det är någon form av färg som "biter" på skinn, ring till Klabbe på måndag så kan han svara på alla frågor. Man kan tydligen även spackla repor och liknande för att sedan färga området.

Killen är expert på renovering av skinn t.ex. skinnsoffor, bilinredningar m.m.

Nej, det går inte att färga skinn.
Titta ut genom fönstret när du åker bil nästa gång så kommer du att se kossor i alla regnbågens färger :lol

Sorry, kunde inte låta bli. :rolleyes:

sandstream skrev:
Nej, det går inte att färga skinn.
Titta ut genom fönstret när du åker bil nästa gång så kommer du att se kossor i alla regnbågens färger :lol

Sorry, kunde inte låta bli. :rolleyes:

hmmm, färga om skinn då. :mad:
skinnet behandlas väl så att färgen skall sitta i och inte ta åt sig färg från nåt annat, tex flugor.

Motip (finns på bl.a. Ad-center) säljer en färg som biter på vinyl, skinn m.m. Jag har använt det själv på en sadel med framgång, man fick bättra på lite då och då men det var ju inte nåt stort jobb direkt. Färgade inte av sig och tog inte åt sig färg, man ruggar upp sadeln lite(LITE!, typ tvättar den och gnuggar med lite stålull) och sprayar, plättlätt. på sånt som inte slits så sitter det ännu bättre ex. så sprayade syrran ett par skor.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!