Kan man dömas i efterhand för trafikbrott?

Blir man tagen för så mycket, vilket jag tror han måste blivit, kan man fundera lite över vad han INTE blivit tagen för.

Polisen vill nog bara ha väck föraren från gatorna. För allas bästa.

åtalad i efterhand ... låter konstigt
han har nog blivit tagen på bar gärning , och åtalet kom nu, hur ska dom annars kunna bevisa att han körde ??

Det är väl så att rättegången startar nu. Han åkte nog dit med en gång han gjorde detdära. Rättsväsendet är inte det snabbaste

Edit För långsam på att skriva

Från Juli till Augusti tyder på att det skulle vara flera tillfällen. Men tidningen har kanske fel för sig då det borde vara svårt att åtala någon för något i efterhand. Man ser ju inte vem det är som kör normalt.

Detta är faktiskt väldigt vanligt, polisen låter en individ "samla" på sig en massa brott för att sedan åtala honom för allt på en gång.

Har dom filmat honom vid flera tillfällen, på samma hoj och i samma kläder och hjälm, och till slut tar honom iförd just denna mundering så börjar det ju vara högst sannolikt att det är samme gärningsman.

sannolikhet och sanning är 2 skilda saker

jag skulle överklaga ända upp till Gud fader själv om jag vart dömd för något jag "sannolikt" gjort

sannolikhet och sanning är 2 skilda saker

jag skulle överklaga ända upp till Gud fader själv om jag vart dömd för något jag "sannolikt" gjort

Det får ju din egen moral avgöra förstås, men då tycker du självklart att pundaren med bilen full av stöldgods från ditt hem ska gå fri också då han säger att han hittat dom i ett buskage?

Det får ju din egen moral avgöra förstås, men då tycker du självklart att pundaren med bilen full av stöldgods från ditt hem ska gå fri också då han säger att han hittat dom i ett buskage?

Det är ju tyvärr en bieffekt av ett fungerande rättssamhälle.

Du är fortfarande oskyldig tills motsatsen har bevisats, kan den inte bevisas så blir det tyvärr ibland att knarkar-conny går fri.

Det är ju tyvärr en bieffekt av ett fungerande rättssamhälle.

Du är fortfarande oskyldig tills motsatsen har bevisats, kan den inte bevisas så blir det tyvärr ibland att knarkar-conny går fri.

Det är hur stark bevisningen måste vara som är frågan.

Killen i artikeln är inte ens fälld för något, han kommer åtalas. Att åklagaren tar upp fallet tyder på att det finns bevis värda att pröva.

Det är hur stark bevisningen måste vara som är frågan.

Killen i artikeln är inte ens fälld för något, han kommer åtalas. Att åklagaren tar upp fallet tyder på att det finns bevis värda att pröva.

Bevis som åklagaren tycker är värda att pröva, en annan åklagare hade kunnat göra en helt annan bedömning.

Tja, artikeln beskriver ju den typiska motardföraren......
Är nån förvånad?

Om det är någon av de tre jag tror så känns det helt rätt. de ska inte vara ute bland andra trafikanter.:mad:

tyvärr , visserligen så åker han nog på någon annan punkt men dock inte på inbrottet hos mig om det inte finns teknisk bevisning eller vittnen ....

tänk dig själv att få försvara dig om du åker på ett åtal för att någon sett din eller en liknande hoj köra för fort för att du "sannolikt" var föraren .... superhederliga människor kanske erkänner och blir av med lappen .... som tur är fungerar inte vårt rättsamhälle så

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT