Kan man bli sjuk av mögel?

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Jo det kan man naturligtvis, efter långvarig exponering, allergi osv.. Men så här var det; Jag var i en kamrats nyinköpta fastighet och skulle titta på lite jobb jag ska utföra, det är i ett källarutrymme som är ordentligt fukt och mögelangripigt. Han var i full färd med att riva ut allt gammal material så det dammade och luktade riktig jävligt där. Jag var där i högst en kvart och blev riktigt rosslig i halsen så att säga. Trodde det berodde på dammet men dagen efter fick jag hög feber och rejält ont i halsen. Blev sängliggande i 2 dagar!! :crash

Jag har inga allergier och har aldrig reagerat såhär innan, och jag vistas ibland i mögelskadade miljöer iom mitt yrke.

Vad säger den obegränsade kunskapsbanken på sh.com? Kan man bli sjuk av mögel bara sådär?

Du kanske hade nåt annat som var på väg att bryta ut, de där blev spiken i kistan?

Är ju inte riktigt som att befinna sig i friska luft när det dammar mögel....

Kanske droppen som fick bägaren att rinna över, nästa gång du är på mögel jobb så vet du kanske mer.

Han verkar vara en trevlig pajk, och något liggande hoppas jag det inte blir tal om... :gnissla

Nae, nu är det växten mögel vi pratar om!

Jamenhoppsan! Så dumselidumsigt av lilla mig att inte leta där först! Ajajaj! :rodnar

Hoppas nu inte din vardag kom i obalans av att skriva alla dom bokstäverna!

Puts å kråm!

UrbanTiger skrev:
2660814 Om du provar det där nya som dom hittat på nu på senare tid. Internet kallar dom det. Man kan hitta jättekonstiga grejjer där som man knappt trodde att någon hade ork att skriva ner och låta andra läsa helt gratis.
Tex. så kan man gå till en slags motor som är ett ställe där man kan leta efter sånnt som man är lite extra intresserad av. En sånn motor finns på ett ställer som hetter www.eniro.se det är televerkets avknoppade enhet för telefonkatalogen som driver denna motor. Dom har numera inte bara möjlighet att söka efter telefonnummer utan dom har nog fått så många konstiga samtal till 118 118 med de mest besynneliga frågorna så dom tog detta till sig och ordnade en motor som just du kan använda.
Jag hittade genast denna text på internet => http://br.carlbro.se/mogel_och_svampar.php
Hoppas att du har nytta av både texten och av det där internet som jag tipsa om :tummenupp

Äh! Det där intärrnätt, dä e bara en fluga som snart går över!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman