Kan jag köra en SM tävling i år?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Detta är förutsättningarna.

Kör på tok för vilt för RR just nu. Funderar på att köra SM nästa år men vill testa en gång innan jag betsämmer mig.

Jag har ju en WR. Vad ska jag göra med den för att få köra? Måste låna fälgar av nån bara.

Har RR licens. Kan jag lösa SM engångslicens eller något?

Finns det nån tävling jag kan köra? Örebro 16/9?

Hur jävla fort går det i b-klasserna?

Jonte VSB R-T skrev:
2383977 Detta är förutsättningarna.

Kör på tok för vilt för RR just nu. Funderar på att köra SM nästa år men vill testa en gång innan jag betsämmer mig.

Jag har ju en WR. Vad ska jag göra med den för att få köra? Måste låna fälgar av nån bara.

Har RR licens. Kan jag lösa SM engångslicens eller något?

Finns det nån tävling jag kan köra? Örebro 16/9?

Hur jävla fort går det i b-klasserna?
Klart du ska köra i Örebro.
När du har kört motard ett tag kommer du att lära känna hojne bättre och jag lovar dig att du kommer bli snabbare på RR oxå. Dvs om du fortfarande vill det.
Johan Lennartsson har nog lite fälgar att sälja som passar din hoj. Vet att han även har en bromsadapter som du säkert kan låna så att du kan köra med original bromsarna fast med stor skiva. Ring honom vetja 070 8127707.

Hör med Supermoto här på forumet han håller i genomgångar så att du kan lösa ut en engångslicens för att tävla motard. Har du RR-A licens är du berättigad till en Motard licens men inte om du är B förare.

I B klasserna finns det en salig blandning på förare = du kommer hitta någon att dra med oavsätt hur fort du kör.

Lycka till så ses vi i Örebro!:)

2.2 Anskaffande av licens
Licens utdelas efter det att förare med godkännande genomgått av SVEMO-klubbar anordnad förarutbildning i någon av disciplinerna SuperMoto, Motocross eller Roadracing och inplaceras då i klass B.
Förare med Elitlicens i Motocross eller A-licens i Roadracing kan utdelas SuperMoto A-licens
Engångslicens är med andra ord inga problem så det är inget att tveka på, ses i Örebro. :)

Angående hojen gäller det vanliga, uppsamlingskärl för bensin, vevhusventilation och vatten. Tömma glykol och najja bromsar och alla pluggar.

Like they said.

Det finns i dagsläget EN plats kvar i motionsklassen (oräknat avanmälningar) den 16e så anmäl dig fort som fanken. www.teknismc.se -> supermoto...

Jag skulle rekomendera att du letar dig upp på en träning före det så kan vi ta en snabb genomgång på vad du behöver göra med hojen, vad som skiljer RR-reglementet mot vårt och lite skitsnack :tummenupp :)

Rent formellt behövs inte genomgången för licensens skull eftersom du har RR-licensen, Stoffy hade lite fel, men åtminstone jag skulle tycka det kändes skönt att veta lite mer om vad man ger sig in på.

Platsen är min! :D Betalning och anmälan är gjort iaf så får jag hoppas att ingen hann före.

Last edited:
Då ska jag börja med att försöka fixa fälgar. Sen hoppas på att det blir något återbud. Vad skulle totalkostnaden bli med allt? Licens, anmälningavgift o.s.v?

Det är ingen mer tävling om nu örebro blir fullt?

Jonte VSB R-T skrev:
2386307 Då ska jag börja med att försöka fixa fälgar. Sen hoppas på att det blir något återbud. Vad skulle totalkostnaden bli med allt? Licens, anmälningavgift o.s.v?

Det är ingen mer tävling om nu örebro blir fullt?
http://sporthoj.com/annonser/?id=38966#:tummenupp

Fick nyss ett återbud faktiskt så nu finns det en kvar igen:tummenupp
Engångslicens kostar 300:- och anmälan är 400:- (om jag inte minns fel:näsblod )

Nån som vill hyra ut en färdig hoj? Då kör jag.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back