Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tommy skrev:Om det är 5" bakfälg kommer kedjan ta i fälgen med 150 däck.
skoteridioten skrev:Kedjan släpar i nu, 160 däck (orginal)![]()
RookieSM skrev:Om du bara vill ha den mer kvicksvängd kan du väl skjuta upp gaffelbenen i kronan om du inte redan gjort det. Eller 120/60 fram istället.
RookieSM skrev:Den blir lägre fram, gaffelvinkeln brantare och hojen mer direktstyrd.
Jag vet inte hur nya Michelin Power Race ser ut men Pilot Race 2 förra året hade iaf en spetsig profil om du är ute efter det.
Eh? Det lär ju ha å göra med att du har för slak kjedja eller felmonterat bakhjul. Fälgen blir ju lixom inte bredare med ett smalare däck? Klart att däcket "skyddar" fälgen, men det gör det inte hur länge som helst...Tommy skrev:Kör man 160 däck brukar kedjan gå imot däcket men inte i fälgen. Med 150 däck kommer fälgen bli riktigt ful.
RookieSM skrev:Om du bara vill ha den mer kvicksvängd kan du väl skjuta upp gaffelbenen i kronan om du inte redan gjort det. Eller 120/60 fram istället.
OlleR skrev:Eh? Det lär ju ha å göra med att du har för slak kjedja eller felmonterat bakhjul. Fälgen blir ju lixom inte bredare med ett smalare däck? Klart att däcket "skyddar" fälgen, men det gör det inte hur länge som helst...
Jag har samma problem, hade å göra med att min kjedja var för slak och att jag hade "fel" drev samt att glidskenan var nött ner... Min bakfälg är inte snygg, men vafasiken, det ska ju rejsas på, inte blänka framför mojjen...
Långa farbron skrev:Kollade på polarens Duke i dag ,han kör 150 utan några problem,och för att kedjan skall ta i fälgen så krävs det att den hoppar ca 5-6 cm i sidled och gör den det så har man andra större problem.
Är det standardfälg bak då? Så det inte är 5,5" eller 5" om det ska sitta 4,25 där?Tommy skrev:Vet ej hur det är med duken men på 660 tar kedjan i fälgen direkt om du kör med 150 däck. Har en vän som förstört sin helt nya 660 bakfälg på detta viset.
Inget felmonterat eller utnött på en ny hoj.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |