Kan inte visa sidor ordentligt

Beffe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Hejsan!

Min relativt nya dator har lite problem och jag vill minnas att den har haft det sen jag köpte den för knappt ett år sedan. Jag har levt med det men nu börjar jag tröttna ordentligt.

Symptomen:

* Går jag in på ett forum t ex, så visas inte alla avatarer, fina röda små äckliga kryss visas istället. Högerklickar jag och tar "Visa bild" så visas bilden. Finns det bilder med i något inlägg så visas oftast bara en eller ett par st, resten är röda kryss som man får sitta och högerklicka på :mad:
Gå in på bilddagboken t ex är bara att glömma, röda kryss precis överallt.

* Jag kan inte uppdatera Ad-Aware, och jag kan inte lägga in ett nytt antivirus program för de måste man uppdatera och det går inte.

Nu kan jag ingenting om datorer, men i fallet med att det inte går att uppdatera/installera antivirus program så provade jag att stänga av brandväggen helt, tänkte att den kanske "spärrar" på något sätt ^^
Men det hjälpte inte.

Det känns som att det är ett enkelt problem, bara någon ruta som jag inte kryssat i eller något i den stilen.

Har Windows XP!

Väldigt tacksam för hjälp!

Använder du Opera, FF eller IE som webläsare?

Lägga in nytt AV och måste uppgradera? Läs den andra antivirus-tråden här på SH för tips.

Låt brandväggen vara påslagen.

Jag kör med IE, Firefox fungerar inte alls, står bara att "Sidan kan inte visas".

Jag ska göra det, tror inte det funkar dock :)

Firefox fungerar inte alls

alltså borde bara vara att ladda ner Firefox och installer och sen köra, www.firefox.com

antivirus? borde gå att avinstallera det du har och installera ett fräscht av-program, ex. www.avast.com -home edition är gratis , ifall det du har strular eller det är något skräp

ev. så kan det vara så enkelt som att "visa inte bilder" är aktiverat i Internet Explorer, testa firefox, bör fungera direkt

Det låter ju nästan som att du har något vajsing med uppkopplingen och inte med explorer. För även om explorer inte skulle funka så skulle du ju kunna ladda ner nya virusdefinitioner.

Knepigt..

Ba som info - det är räääligt många nya rootkit och trojaner ute på vift för tillfället. Har clean'at två bekantas datorer bara den här veckan.

Tack för tipsen!

Provade ännu en gång att installera Firefox men det funkar inte. Men då slog det mig! Den gamla versionen av Firefox, vilken det nu var, fungerade. Men när jag uppdaterade till den nya så funka den inte! Samma sak med IE, när jag uppdaterade det till en nyare version så fungerade inte det heller!
Säger det er något? :)

En fet formatering med majonäs på skulle jag satsa på. Och ta bort den där Vista-skiten om det är det du har installerat och satsa på en vettig XP-version istället. :tummenupp

Hoppas livet leker där i norr annars... :)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025