Kan du Sätta kakel?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Mors!

Jag skulle behöva hjlp med att kakla & lägga klinkers i ett mindre badrum, ca 4 kvm....

Fiskar lite här efter någon kunnig i Stockholmsområdet...som vill ha lite x-tra jobb!

Skicka PM.

Gulsnabbtrajja skrev:
Med tanke på tidigare trådar så borde detta kunna bli lönande. ;)
:corn
Nja, snarare att med tanke på tidigare trådar så borde han ha råd att betala skatt :notme :D

Frågan är OM du skall leja någon vid sidan om till ett sådant jobb om du själv inte har kunskap?
Försäkringsbolagen är väldigt griniga mot hemmapulare i badrum.
Eftersom jag sett ett och annat vid sidan om-jobb som inte har blivit så lyckat så rekommenderar jag dig att vända dig till en firma så att du får garanti på jobbet.
Som privatperson har du väldigt bra skydd genom konsumenttjänstlagen men med en svartskuttare får du ingen garanti...
Fuktskador är inte roliga!

Sweedo skrev:
Fuktskador är inte roliga!
Jag håller med Swetto, man måste ha certifikat för att göra jobbet, olika lager med fuktspärrar och kvitto gäller, en hempulare ger sällan kvitton.

Blås Göran på annat istället.

SKA vara lite ojämnt, annars ser det för stelt ut! Därför det säljs plattor som är ojämnt kapade. :tummenupp

GSXR1100R skrev:
man måste ha certifikat för att göra jobbet, olika lager med fuktspärrar och kvitto gäller
du måste ha certifikat om du ska göra fuktspärren så den är godkänd,kaklet kan vem som helst sätta

fixa badrum?

HönaPower skrev:
Mors!

Jag skulle behöva hjlp med att kakla & lägga klinkers i ett mindre badrum, ca 4 kvm....

Fiskar lite här efter någon kunnig i Stockholmsområdet...som vill ha lite x-tra jobb!

Skicka PM.

jag har en polare som e jävligt duktig , vet ej hur mycket han tar ,,, men du kan få hans nummer om du vill.
själv kan jag oxå lägga men jag har bara gjort 3-4 badrum hittills , så det är nog bäst o snacka med honom om du e intresserad. :tummenupp

HönaPower skrev:
Haha, det var just det jag var RÄDD FÖR!
Att det ska bli snett! :rolleyes:

Har du inte tummen mitt i handen så är det jäkligt svårt att misslyckas med att kakla faktiskt, så länge du inte ska räkna ut tex att du vill ha golvbrunnen mitt i ett kryss eller dylikt, det är lite klurigare. Iofs kanske det är tiden som är viktigt för dig, men ska du ändå inte betala svart så är det bara att ringa riktiga hantverkare direkt.
Hade det varit större så hade jag kunnat fixat det inom kort, men sånt litet jobb lönar sig dessvärre in när man inte bor i sthlm :(

Ähhh, är du bara lite händig så kan du göra det själv. Är du bara jävligt noggrann så är det ingen risk för läckage m.m.

Finns bra broschyrer att hämta på Bauhaus eller liknande ställen. I dom står exakt hur du ska täta i steg-för-steg osv

Mr B skrev:
Finns bra broschyrer att hämta på Bauhaus eller liknande ställen. I dom står exakt hur du ska täta i steg-för-steg osv
tills nåt händer o han inte får ut en krona av förs.bolaget...

Har man gjort det "fackmannamässigt" och dokumenterat allt noga med foton & kvitton så bör det ju inte vara några problem. Utan att veta säkert iofs.

Är jobbet noggrant gjort är risken att det händer nåt väldigt liten dessutom.

Allt för många som tror sej kunna fixa själv å sen ser de förjävligt ut.
Låt nån som KAN göra det.... inte dyrt å går betydligt fortare än om du ska fixa själv. Din tid e förmodligen värt nåt me?? Bättre å sitta på hojen medans nån pular i badrummet :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT