björn.e
hej hej
Tjena jag har en snabb fråga. Kan man öka varvet på en motor med orginlkammar? Dvs att tex byta boxen så att motorn varvar mer utan att byta kammar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Victor skrev:Jag misstänker att det inte är kammarna som sätter begränsningen utan ventilfjädrarna. Dock kommer du nog inte att tjäna någon effekt på 1500varv extra med orginalkammar. Iom att effektkurvan dippar innan varvstoppet går in.
ecce skrev:Vad jag är igenkligen ute efter är om man kan säga att det sitter trimmkammar om hojen varvar mer än orginal. Detta skulle vara ett bra sätt att se att säljaren inte drar en vals. För att varva härligheten mer krävs väll en ny cdibox eller att man mappar om orginal?
ecce skrev:Men hur är det då med slipningen på kammen? Om vi säjer att vi bytt fjädrar samt ventiler. Vad är då poängen med en trimmkamm om det inte är att man kan varva motorn mer?
Solid snake skrev:Har för mig att det är durationen på kammarna som skiljer, alltså om du sätter en ny kam så kanske du får bättre botten o mellanregister.
Man kan ju spela med durationen om man har trimkammar o sånt, då kan du tjäna ett par hästar på att ändra durationen o sånt.
Detta e vad jag har för mig, andersbrink kan rätta mig om jag har fel.![]()

ecce skrev:Jo där har du väll rätt, men det måste väl gå att slipa en orginalkamm och få samma effekt ur motorn.
Jag hadde för mig att man bytte kammen för att kunna varva motorn mer. Men det är alltså fel?![]()
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |