Kamera på hojen..

David sthlm

Det som inte dödar härdar...
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Zx9-01 och snart en Zx9-99 streetfighter
Är det nån som vet nåt bra "kamera kitt" för att sätta på hojen?

David sthlm skrev:
Är det nån som vet nåt bra "kamera kitt" för att sätta på hojen?

vad är det du är ute efter!? ..ska du sätta en kamera på tanken.. eller ska du köpa till en liten rörkamera som kopplas in som du kan sätta på tex hjälmen!?

jag köpte en sony trv14 på netonnet för en månad sen och tejpade fast skiten på tanken.. enbart för o testa kvaliten och den blev hur bra som helst.. varken skakningar eller överdrivet vindbrus :tummenupp .. sen har jag sett fästen som man skruvar i tanklocket för 200 spänn!

men som sagt. vad för slags film är du ute efter!?

Vad för kamera jag är ute efter vet jag inte riktigt, men nån bra billig. men i princip är det bara att köpa en liten bra och tejpa fast skiten på tanken eller?
går det sedan att köpa en "extra" kamera och klistra fast på hjälmen?

Jag har gjort en liten sak så jag lägger i digitalkameran i boxen o har en strömbrytare :tummenupp

AleX skrev:
Jag har gjort en liten sak så jag lägger i digitalkameran i boxen o har en strömbrytare :tummenupp

vart sitter kameran då!?.. eller snackar du en videokamera nu!? med tillhörande kamera!?

är vimsig idag :va

David sthlm skrev:
Vad för kamera jag är ute efter vet jag inte riktigt, men nån bra billig. men i princip är det bara att köpa en liten bra och tejpa fast skiten på tanken eller?
går det sedan att köpa en "extra" kamera och klistra fast på hjälmen?

jag köpte en för fem papp! duger skitbra.. men ska du köpa en extra kamera som du sätter på tex hjälmen.. så måste du se till o ha AV ingång på den riktiga videokameran.. fattar du!?.. det hade inte min..

Chille skrev:
vart sitter kameran då!?.. eller snackar du en videokamera nu!? med tillhörande kamera!?

är vimsig idag :va

Kamera.. men videokamera oxå nästa sommar..
har hade ett fäste på fotpinnen så den fotta bakåt..

extra kamera?

Som sagt ska du filma med en extra kamera fäst t.ex. på hjälm eller sving så måste din kamera ha analog video ingång. Då det är sådan signal som mini kamerorna skickar. Kan va trevligt o ha plats för extern mic också. Då man ofta har video kameran i ryggsäcken eller liknade!

/ Hannes

Tack för hjälpen, ser mig redan som ett fullblods kamera proffs :tummenupp

David sthlm skrev:
Tack för hjälpen, ser mig redan som ett fullblods kamera proffs :tummenupp

du ska komma ihåg att man tappar fartkänsla som f-n om du har kameran på tanken.. eller iofs genom vilken kamera överhuvud taget.. jag tycker inte det ser spec fort ut när jag kryssar i 260 ..men kommer ju ihåg att det kändes jävla fort... iofs var man lite nojig för greppet när det var 5+ ute :lol

och wheelisarna ser bara tråkiga ut för du filmar ju bara himmel =( ..

Back