Kamer på minibike, kan detta fungera?

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r6 -99
Har köpt en liten dv kamera, som jag ska anv för åkningen i Södertälje.
Kvalitén kommer inte vara super bra.

Kan denna lösning fungera.
att fästa dne på styet är lite störande för min del.
cam1.jpg
cam2.jpg

Jag tog av kåpan och satte kameran på kåpans främre fästen, kameran var inte i vägen och det funkade bra förutom att det är en värdelös kamera.

Går väll bra dedär! Bara inte kameran tar i om/när du chrashar :) Fast styret lär väll skydda

MVH

De kommer nog att vibrera som fan vilket rikerar att kameran går sönder, men lägg typ en tvättsvamp eller skumgummi (ju tjockare, desto bättre) imellan festet och kamera :tummenupp

Firewheel skrev:
De kommer nog att vibrera som fan vilket rikerar att kameran går sönder, men lägg typ en tvättsvamp eller skumgummi (ju tjockare, desto bättre) imellan festet och kamera :tummenupp

det är en dv kamera så det är inga delar i rörelse.
Har lagt på lite silikon på fästet som bör dämpa vibrationerna.

Firewheel skrev:

tror att det bästa vore att sätta den på hjälmen. min mini är iaf enormt skakig.

kolla på min hemsida..jag filmade en gång med kameran på hojjen...jag gjorde ett vaderat färste på styret och det hjälpe typ inget alls.. det vibrerar sjukt mycket.. det ända sättet att på skakfria filmer är nog att köpe en extern lins och sätta på den riktigt fast eller sätta den på hjälmen! Mitt tips

Meli skrev:
kolla på min hemsida..jag filmade en gång med kameran på hojjen...jag gjorde ett vaderat färste på styret och det hjälpe typ inget alls.. det vibrerar sjukt mycket.. det ända sättet att på skakfria filmer är nog att köpe en extern lins och sätta på den riktigt fast eller sätta den på hjälmen! Mitt tips
direkt skakfritt behöer det inte vara.
ska prova lite imorgon iaf, så får man se vad som händer:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT