Kamaxel o schims byte

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Kamaxel o schims byte någon som kan?

Hur fan får man bort kåpan över kam kedjan på en zx6 95? Skall till o schimsa om å så tänkte jag! Någon som har erfarenhet från ninjor? Har ingen manual! E det uppmärkt med kam tider på den som folk eller?

Last edited:
Att vara osäker och jobba utan manual med en sån sak som ventilställning... är det verkligen en bra ide?

Manualen kostar ett par hundringar om du köper den ny, vad kostar nya ventiler, säten och inslipning alternativt en ny topp?

U-joppe skrev:
Att vara osäker och jobba utan manual med en sån sak som ventilställning... är det verkligen en bra ide?

Manualen kostar ett par hundringar om du köper den ny, vad kostar nya ventiler, säten och inslipning alternativt en ny topp?

sant! har en kille dock som skall fixa det! Vill bara ha bort skiten =kamaxeln jag menar ingen skada skedd innan man plockat bort o kollat in chimsen elle typ startat den ju =)

Ta först av kåpan på h sida av cylindrarna sen kan du ta av ventilkåpan.Om du fastnar på nåt så har jag mekbok. Du behöver ju säkert moment värden iallafall

Ingoberra skrev:
Ta först av kåpan på h sida av cylindrarna sen kan du ta av ventilkåpan.Om du fastnar på nåt så har jag mekbok. Du behöver ju säkert moment värden iallafall

Har skickat PM

Problemet var h kåpa sitter som berget =( Hört med verkstad å dom sa att det inte var några probs för mig... Har mekat lite förut =)

Kamaxelhållaren ska dras med 12nm ventilkåpan med 10nm kom ihåg att nolla kamkedjesträckaren innan du sätter tebaks den

Bifogat

• Bild 048.jpg
    Bild 048.jpg
    108.9 KB · Visningar: 56
  • Bild 049.jpg
    Bild 049.jpg
    107.8 KB · Visningar: 60
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”