Kallio kör KTM!!!

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Såg just på roadracing world att Kallio ska köra resterande säsong istället för Vincent.

Hittar ingen bekräftelse däremot så jag har fortfarande lite svårt att tro det. HEVVY, säger jag bara om det är sant.

Inte för att det nödvändigtvis behöver gå någe bättre för han hos KTM, men ändå...

/lastu

Vart tog Derbi o Gilera vägen o varför? Dom var inne en kort stund med superframgångar. Nån som förstår? KTM, hur länge skall de vara med? 1 eller 2 säsonger?

Om det nu skulle vara sant, tycker jag inte att det är ett bra val av Mika. Han kommer att synas mer och göra bättre resultat på Hondan.

Det här är nog inte så bra, ger gott om pengar kanske?

/B

Skulle också gissa på pengar om det är sant, tråkigt nog tror jag inte det är någon bra lösning för framtiden, men vem vet, KTM kan kanske efter årets säsong ha lärt sig tillräckligt mycket och byggt en tillräckligt bra maskin/team till nästa år och då kan det ju bli ljud i skällan.
Får hoppas att det går bättre än Stiggys chansning på Sabre..

Om han får fortsätta nästa säsong så tror jag att det är ett bra byte. Gilera imponerade ju inte sin första säsong heller men det gick ju bättre sen. Dessutom har KTM ambitionen och ett bra team med Warren Willing i spetsen så även om resultaten kanske uteblir i år så tror jag Kallio kan lära sig mycket och utvecklas där nästa år.

Enl. vad ktm skrev på sin hemsida för något år sedan så skulle de väl vara med i 125 ett tag, för att få erfarenhet innan, istället för att ge sig in i moto-gp direkt...... som är målet. De verkar ju behöva "öva" ett tag till

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti