Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du inte Adobe Gamma så kan du testa Calibrize.
För skärmen? Enda som brukar finnas på bärbara är väl ljusstyrkan genom att man leker med en funktionsknapp och någon mer. Eventuellt så kan det finnas justering för kontrast och färgtemperatur via någon mjukvaruinställning.Jo, men vart hittar jag reglagen?
För skärmen? Enda som brukar finnas på bärbara är väl ljusstyrkan genom att man leker med en funktionsknapp och någon mer. Eventuellt så kan det finnas justering för kontrast och färgtemperatur via någon mjukvaruinställning.
Men som Richo säger så har de flesta skärmar som sitter i bärbara ganska så stora begränsningar och det är svårt att få det bra. Till och med en ganska så billig stationär skärm kan ge ett bättre resultat.
Med den stationära datorn som jag sitter vid oftast så vet jag att om jag ställer in så att jag är nöjd vid en förhandsgranskning mot Crimsons ICC-profil så kommer bilderna att se ut nästan exakt så när de kommer hem i brevlådan. Och skärmen på den datorn är några år gammal och var billig redan då den var ny.
För skärmen? Enda som brukar finnas på bärbara är väl ljusstyrkan genom att man leker med en funktionsknapp och någon mer. Eventuellt så kan det finnas justering för kontrast och färgtemperatur via någon mjukvaruinställning.
Men som Richo säger så har de flesta skärmar som sitter i bärbara ganska så stora begränsningar och det är svårt att få det bra. Till och med en ganska så billig stationär skärm kan ge ett bättre resultat.
Med den stationära datorn som jag sitter vid oftast så vet jag att om jag ställer in så att jag är nöjd vid en förhandsgranskning mot Crimsons ICC-profil så kommer bilderna att se ut nästan exakt så när de kommer hem i brevlådan. Och skärmen på den datorn är några år gammal och var billig redan då den var ny.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |