Kabelstam på TZR

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Har fått brott på kabelstammen på min TZR (första biten innan scokerbiten från handtaget där man reglerar ljus, tuta osv.) Så nu hade jag tänkt att man kanske kunde åka till någon mc skrot och köpa den delen från någon krashad hoj. Men då tzr (125:or över huvud taget) inte är så vanliga i Sverige så undrar jag om det finns några andra modeler som har samma sorts kabelstam, t.ex. storerbror FZR?

Tack på förhand.

Jo, så skulle man kunna göra. Men är ganska säker på att alla kablarna är ganska rötna och skulle behövas bytas ut, så då kan man ju lika gärna göra det på en gång :)

Kolla med Bike MC-demonteringen. De hade till både NSF, NSR och NSRR när jag var där. Jag tittade inte efter Yamaha men jag såg att det fanns fälgar och lite annat från en TZR så chansen att det finns en kabelstamm är väl förhållandevis stor.

Du kan köpa kablar i de färgerna som används i originalet och sedan göra en egen. Mycket roligare och antagligen billigare :)

By the way Spiken. Har du problem med lysen som glappar? Mina lyser inte längre särskilt bra. Dom blinkar mer än att lysa :rodnar

Vart hittar man kabel i metervara i alla de märkliga färgkombinationer som finns på en hoj?

Out_Spinner skrev:
Du kan köpa kablar i de färgerna som används i originalet och sedan göra en egen. Mycket roligare och antagligen billigare :)

By the way Spiken. Har du problem med lysen som glappar? Mina lyser inte längre särskilt bra. Dom blinkar mer än att lysa :rodnar
Hahaha, nja, det är bara haljvljuset som glappar. Hel funkar prima. Har du också brott eller? ;) Kolla isf. delen innan sockerbiten, den verkar lätt bli utsliten när den "gnuggas" fram och tillbaka.

Ugluk skrev:
Vart hittar man kabel i metervara i alla de märkliga färgkombinationer som finns på en hoj?
Jo fasen det kanske inte är så enkelt. Men tzr:en har inte så många skumma färger (tycker jag). Funkade prima att få tag i kablar till en Yamaha DT50. Iofs så hade jag en del kablar liggandes.

Spiken skrev:
Ugluk: Elfa borde ha det :)
Nja, nu är det ett tag sen jag kollade där, men då hittade jag mycket lite av värde.. Vad man behöver är ju massvis av olika mystiska kombinationer; Röd, grön, gul, turkos, vit, blå, brun och dessutom svart med streck av nästan samtliga nämnda färger. Och alla färger med ett streck av någon annan färg eller svart..

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra