Kabelspiral/Spiralskyddslang

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Är ute efter att skydda kabel som sitter utsatt för nötning på ökenmoppen och tjuvkikade vad KTM fabriksteam och alla storfräsarna använder. De kör med kabelspiraler i stil med denna
22355.jpg

Har hittat utmärkta distributörer för produkten jag söker bla:
www.toleka.se KS1 Kabelspiral som buntar 2 -12 mm.

http://www.hellermanntyton.se/produkter/classifications/products?PRODUCTID=161-42000

Haken är bara att båda dessa företag kräver att man beställer hel rulle om 30m och att man gör en minimiorder om 1500kr. Då jag behöver 3m undrar jag om någon har tips om ÅF som säljer per meter eller kanske rentutav har tillgång till en rulle man kan få köpa av.

Kolla med ställen som säljer hydraulslangar. Har för mej att jag köpte min rulle på biltema, men jag kan inte hitta arikeln på deras sajt.

Kolla med ställen som säljer hydraulslangar. Har för mej att jag köpte min rulle på biltema, men jag kan inte hitta arikeln på deras sajt.

Var på hydroscand och köpte grövre dimensioner till bromsslangarna men deras minsta har en innerdiameter på 11mm vilket är väl grovt.

Tack för intresset men de från Biltema claesolsson och dyliga butiker är för grova, de jag letar efter är som i länken avsedda för kabeldiametrar i stil med 2-12mm...

Jag skall kolla på kjell&CO varianten i verkligheten men annars blir det att leta vidare.

Jag har för mig att Touringbutiken har spiraler, har dock inte tid att kolla själv just nu då jag har ett tåg att passa.
Lycka till med letandet.

Elfa har. Den du visade tror jag att jag köpt hos Elfa också men jag hittade inte den nu.

Denna är bra också.
h21638.jpg

Har också hört att elfa skall ha dem men jag lyckas inte hitta dem på hemsidan och jag kan svårligen åka till butiken. De har fått ett mail så får vi se.

Nu är en 30m rulle inhandlad så den som behöver lösmeter är välkommen att skicka PM.

*/ ?>
Back