k5,k6 el. k7?

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
tja.sitter o funderar på hojbyte till nästa säsong.har kikat en del på gsxr 1000 05-07.tycker dom ser fina o grymma ut.ska helst vara den svarta isf.tänkte kolla om någon har erfarenhet av dom 3 årsmodellerna o isf vilken är bäst o ha.bra o höra lite åsikter så att säga.är även inne på R1:or i samma årsmodeller.
mvh zuckan

med en gixxer av senare modell så slipper du bränna röven till skillnad från rettan :)

tilläggas bör att jag diggar rettan så det var inte en sågning utan mer ett konstaterande

inget skiljer K5-k6 annat än färgerna..K7 fick rykte att fjädringen är svampig och oljusterbar.

K7 fick ju 3 effektlägen vet inte vad det är bra för då jag själv kör med högerhanden..:D

jag skulle satsa på en -08 där fjädringen är ordentligt utvecklad..

el 05-06 med godis på..mappad,pipor sov..

Last edited:
Jag har en K7. Jag gillar K7.

+ Bättre än min gammla honda. Går fort.
- Original styrdämpare, Bromsar. (Kanske har ett måndags ex)

ok...ja jag har oxå hört att K7 inte är lika bra som dom andra två. kör ju själv en gammal retta som jag är nöjd med.går bra som fan o sitter bra på den med.men vill ju ha nyare hoj nu.som sagt så tänkte jag kanske prova en gsxr. är det stor skillnad på rettorna o gixxerna då?

K5/6 har fetare mellanregister, K7 är i mitt tycke lite framtung, jag vet flera som bytt från K6 till K7 och tillbaka igen, säger en del...
Själv kör jag ju K6 och är glad som en speleman, K7 har lite mer på toppen men det kan iaf inte jag använda iaf!
Sen har K7 så fula burkar så man "måste" byta, K6 funkar, och låter tillräckligt... Men det är klart, kör man literhoj på stoppet kanske man behöver alla hästar man kan få!:pannkyss
Jag skulle inte byta min K6 mot en K7, men vi får väl se vad som kommer K9...:yoparty

Fredrik:tummenupp

Måste bara säga att jag är skit nöjd med min K6:a.
Haft den i 2 säsonger nu och finns inget minus att säga om den.
Har helsystem på den, PC3 och luftfilter och det ger en del extra spark, dock har inte jag förmågan att använda dem på något sätt...

jag är ju inte alls partisk, hoppas inte teo ser detta och drar till med raggfaktorn nu bara, men k7 är större på alla mått än k5/6 och tyngre, samt att framlystet får mig att gråta

ok...ja det låter som K6:an är o satsa på :) som andra skrivit så räcker nog effekten till.inte många som kan utnyttja den till fullo på vägarna iaf.

JAG använder faktiskt all effekt en ganska god bit av hemvägen efter onsdagsåkat, men det är nog enda gången!:D

Fredrik:D

Skulle nog satsa på en K7:a, är väl lite partisk då jag har en sådan men hittar faktiskt inga direkta svagheter med den för körning på väg men det finns saker som går att förbättra för tävlande på bana men å andra sidan är det nog ingen hoj som är raceklar direkt ur lådan.

Körlägesväljaren används sällan men det finns folk som hävdar att den är perfekt på bana vid regn osv och det är den säkert då gasresponsen på höga varv är duktigt kvick på läge:A

K7:orna har katalysator och fula jättestora ljuddämpare men det är ju lätt löst med katersättare och en singeldämpare:tummenupp

Annars är det få förunnat att verkligen kunna nyttja den hejdlöst starka motorn. Till all körning är flåset i maskinen ren underhållning:)

Har två st. K5-or och är grymt nöjd med båda! Den ena har dock nästan 20 kusar mer, ändå älskar jag dem och skulle inte vilja byta till en K7el.K8, har lånat sådana och kört både bana och landsväg med men de har inget som inte mina hojar har!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage