K1 galan i Globen

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Är det nån som har nån lista över vilka fighters det blir den 21:a maj ?
finns det nån hemsida att läsa om dom ?

Den måste jag gå på, dags att köpa biljetter!

Ni som känner till globen: Vilka platser är bäst av Parkett och Etage 3, vilken sektion ska man ha?

Det är ingen K-1 gala utan en kampsportsgala med bland annat just K-1,Karate, Taekwondo och andra kampsporter.

Blir säkert ballt att kolla på.

parkett, då får du sitta på golvet med en liten kudde och ta av dig skorna som i japan/kina :D , ne, men parkett är långt ner, skulle tro runt ringen, etage 3 är högre upp.. Globen, kolla dära för mer information.

Last edited:
Mavve skrev:
Det är ingen K-1 gala utan en kampsportsgala med bland annat just K-1,Karate, Taekwondo och andra kampsporter.

Blir säkert ballt att kolla på.
K-1.se skrev:
K1-SCANDINAVIA KAMPSPORTSGALA Åtta av Europas bästa kampsportsfighters gör upp om mästartiteln i Globen. Se mästare inom boxning, kickboxning, thaiboxning, karate, kung fu och taekwando mäta sig med varandra. Bara en kan gå vinnade därifrån.

Visst fasiken är det en K-1 gala, det är K1-Scandinavia ju, en deltävling i K1 World Gp.

K1 Har ju deltagare från alla dessa kampsporter, men de tävlar under K1-regler. :)

Vet att resterande kampsporter kommer vara med oxå så nån uteslutande K-1 tävlingsarrangemang är det inte.
Ni kommer bli plågade av studsande Taekwondo och hopplös trist Karate.

Mavve skrev:
Vet att resterande kampsporter kommer vara med oxå så nån uteslutande K-1 tävlingsarrangemang är det inte.

K1 är ingen kampsport, utan en tävlingsform.

Troligtvis visste du det, men du uttryckte dig lite slarvigt.

abstruse skrev:
K1 är ingen kampsport, utan en tävlingsform.

Troligtvis visste du det, men du uttryckte dig lite slarvigt.

Mmm jo fast som världsmästare i Ju-Jutsu har du ju inte mycket att hämta i K-1 så de som tävlar i K-1 tränar nog därefter med. De begränsar sig ju knappast till kickboxning i sin träning inför K-1tävlingar som kanske har andra regler.

Vet inte riktigt allt om just thai-boxning eller K-1 och vad som skiljer dem åt.

Mavve skrev:
Vet inte riktigt allt om just thai-boxning eller K-1 och vad som skiljer dem åt.

Njae, nu snurrar du igen. Thaiboxning är en sport och K1 en tävling.

Jag är lat och klistrar in en förklaring från www.k-1.se:s hemsida:

"Vad är K-1

K-1 är från början ett samlingsnamn på alla de kampsporter som har bokstaven K i namnet, som t ex Karate, Kung Fu, Tae Kwon Do, Kempo och Kickboxning mm. Siffran 1 står för ”Number One”, eliten i dessa sporter. Idag finns det även många från thaiboxning och boxning som har anpassat sin stil efter K-1s regler och tävlar i K-1.

Man kan sammanfatta begreppet K-1 genom att beskriva det som den ultimata sporten där tungviktsvärldseliten från flera kampsporter möter varandra. Århundraden av traditioner från kampsporter ligger till grund för K-1. Reglerna är anpassade så att tävlanden från olika stilar kan mötas och tävla under samma förutsättningar."

Letar du efter ett bra kampsportsforum kan jag rekommendera: www.kampsport.se

Edit: Ironiskt nog ser jag att de uttrycker sig lite klumpigt på den svenska sidan. Det finns en betydligt bättre och mer historiebaserad förklaring på en engelsk sida vars URL jag inte kommer ihåg just nu. Likväl, jag hoppas du fattar poängen med ovanstående förklaring. Trots att de uttrycker sig lite olyckligt. :P

Last edited:
Mavve skrev:
Mmm jo fast som världsmästare i Ju-Jutsu har du ju inte mycket att hämta i K-1 så de som tävlar i K-1 tränar nog därefter med. De begränsar sig ju knappast till kickboxning i sin träning inför K-1tävlingar som kanske har andra regler.

I K1-tävlingar får man sparka, slå och knäa över hela kroppen, i thaiboxning får du dessutom slå mer armbågar och kasta motståndaren. Thaiboxningen tillåter även längre Clinch, alltså du får hålla i motståndaren och slå samtidigt längre tid än i K1.

Edit: Det har inte världsmästare i TaeKwonDo heller ;)

Inte världens billigaste biljetter. Skulle ändå vara kul att se på.

Edit: Det har inte världsmästare i TaeKwonDo heller ;)

I alla fall inte om det är i WTF-taekwon-do! Hade det varit ITF (som är en stil som påminner mer om kickboxing iom att man använder händerna oxå) så hade det varit en annan femma..

:hihi

/Marcus

var och kollade i solnahallen förra året, kan säga att det rekomenderas :tummenupp

Ska givetvis till globen i år...

Nog surrade snubben lite som sade att det ska vara andra kampsporter där med, förra året var det k1 och bara k1. Ska man blanda in mera så räcker inte kvällen till.

Marcus74 skrev:
I alla fall inte om det är i WTF-taekwon-do! Hade det varit ITF (som är en stil som påminner mer om kickboxing iom att man använder händerna oxå) så hade det varit en annan femma..

/Marcus

Nej, men du får gärna gå runt o tro det.

Tack Abstruse.

Marcus74 skrev:

/Marcus

.....

Bifogat

• nodog.jpg
    nodog.jpg
    8.4 KB · Visningar: 152
Macho Woman skrev:
Jag kollade det där direkt när biljetterna släpptes, men med de där priserna lade jag ner projektet direkt.

Jättenyfiken: Vad kostade de då?
Vi var ett par st. som skulle gå men palla inte dra ändå dit.

Back