K U Förhören

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
Hur kan man som "icke retarderad" sitta och påstå att man inte kunde ana konsekvenserna av tsunamin, två dagar efter den...
Det har dystert nog visat sig att ett tiotal av oss svenskar, inte förstod hur illa det var. Samtliga topp- sossar.
Hur kunde denna promille av muppar jobba innom samma företag, det företag vi dyrt avlönar med våra pengar varje månad.
Hade jag varit en av de stackare som förlorat en anhörig hade jag blivit så jävlar in-i-helvetes tokförbannad, varje gång dom kommer med sina bortförklaringar och jag-viste/förstod-inte.

Avsätt göran, och hela hans inkompetenta gäng !

hur kan man ens orka bry sig. hänt är hänt och det kan knappast någon politiker hjälpa. mitt intryck var inte heller att det var så allvarligt det första 12 timmarna. ska ku utreda mig oxå?

CJ900RR skrev:
hur kan man ens orka bry sig. hänt är hänt och det kan knappast någon politiker hjälpa. mitt intryck var inte heller att det var så allvarligt det första 12 timmarna. ska ku utreda mig oxå?

Undrar åxå hur göran och co gjorde den tsunami vågen :confused:
Verkar vara ett högre politiskt spel bakom dessa förhör !!

CJ900RR skrev:

Är du en av oss valda beslutsfattare?
Varför har vi dessa folkvalda?
Klart att vi kritiskt skall granska, utvärdera och vid behov ha konsekvenser för gjorda misstag.
Ett Syfte med dessa människor (de folkvalda) är väll att de skall planera och förutse vad samhället har, och kommer att ha behov av. I detta fall en handlingsplan vid extrema händelser i form av naturkatastrof, krig, terrorism eller likn.
Vad fyller de annars för funktion ?
Att du sedan inte förstod nått de första 12 timmarna är väll förlåtligt, men att som folkvald åka på semester efter 3 dygn är katastrofalt!

gabor2 skrev:
Undrar åxå hur göran och co gjorde den tsunami vågen :confused:
Verkar vara ett högre politiskt spel bakom dessa förhör !!

Jag har svaret, han tog väll ett dopp...
den buken skapar nog rätt fina vågor....

CJ900RR skrev:

Håller med, visst kan några hundra svenskar ha fått betydligt allvarligare skador p.g.a. sena insatser med hjälptransporter ner till det drabbade området och visst kan anhöriga känna sig väldigt dåligt behandlade av UD. Men vem orkar bry sig? Vi mår ju bra. Och varför utreda vad som gick fel och fördela ansvar? Bättre att vara en god svensk väljare och blunda för verkligheten. Känns bara löjligt att någon skulle behöva ta ansvar... sopa det under mattan istället och fan ta de skadade från tsunamin och anhöriga om de klagar.

Känns också självklart att Sveriges högst ansvariga myndigheter inte behöver veta mer än vad du vet. KU borde förhöra dig för att sätta en ribba för vad de som arbetar med frågorna behöver veta.

Ska vi göra gemensam sak och propagera för vår goda och sunda åsikt? Du och jag i en egen demonstration utanför riksdagsbyggnaden! :yoparty

Rent generellt är det väl kul med företagsledare och höga politiker. De hänvisar sina höga löner till att de har ansvaret. Men sen när något händer säger de bara "jag visste inget". Och kommer undan med det.

Back