Körstils funderingar

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Sitter här och funderar.

Om man inte kan köra med ordentlig bredsladd, är RR teknik att föredra då och lägga ner hojjen istället.

Om man ser på det helt fartmässigt.

Det känns nästan som det skulle gå fortare än att försöka få en liten fjuttig sladd in och ut ur kurvan. För övergång från inbromsning till powerslide'' är ju rätt knepig.

Vill ju köra så bra som möjligt på tävlingen den 7:e utan nån som helst träning på bana innan :näsblod

Hitta din egen still, den växer fram..försök inte som många att tvinga fram sladdar i varje sväng bara för att man "ska" sladda med motard.

En del sladdar extremt mycket och en del sladdar mindre, ingen som kan gå fram till dig och säga "den här stilen ska du ha".. Kör mycket så märker du hur du kör, sen kan du börja ändra små grejer.

Fast fan vet jag...ja har inte vunnit Sm.....än :D

Som Jocke säger. Försök hitta det som funkar för dig. Är det en stor, snabb banan kan det funka bra med knäskrap men det är, tycker iaf jag, dumt att blanda stilar för mkt "under samma varv". Du kommer t.ex inte tycka det är så bekvämt med knäskrap på gruspartierna :D

Den första frågan som nybörjare är om du ska köra med fötterna på pinnarna eller ej tycker jag. Är du van att släpa fötterna och det känns bkvämt så gör det. Lycka till på Knutstorp :tummenupp

*/ ?>
Back