Körskola i Malmö

Sigourney

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
Såld!
Goddagens!
Har till slut bestämt mig för att försöka ta mc-kort. Nu undrar jag om någon vänlig själ vill ge mig tips på bra körskolor i Malmö.

Jag gick på erikslust men han gamlingen som har det är inte att rekomendera. ta nån av dom yngre grabbarna. Mycket ödmjuka och så. Pratade med en tjej som håller på att ta på erikslust och hon har den gamle mannen som har det. hon är bra missnöjd med honom. annars får man prova nån annan skola?

Hoppas det hjälpte dig lite på vägen

PuDDy skrev:
Jag gick på erikslust men han gamlingen som har det är inte att rekomendera. ta nån av dom yngre grabbarna. Mycket ödmjuka och så. Pratade med en tjej som håller på att ta på erikslust och hon har den gamle mannen som har det. hon är bra missnöjd med honom. annars får man prova nån annan skola?

Hoppas det hjälpte dig lite på vägen

Tackar, tackar. Mycket värdefullt tips, framförallt som det visar sig att körskolan verkar ligga mycket nära min bostad. Puddy? Som Seinfeldtorsk kan man inte undgå att imponeras.

Jag går på erikslust...billigast i stan när jag kollade upp det. Har inga problem med Håkan som gamlingen heter..han har lite torra skämt men annars är han bra.

Last edited:
Sigourney skrev:
Goddagens!
Har till slut bestämt mig för att försöka ta mc-kort. Nu undrar jag om någon vänlig själ vill ge mig tips på bra körskolor i Malmö.

Eriksson gick jag på till mesta dels med Conny. man får verkligen vet om man gör något fel :ajjabajja , rak och ärlig. så här i efter hand så tycker jag att det var bra.

Mvh Conny

Sigourney skrev:
Goddagens!

Tog själv på Erikssons, körde mest för en som heter Conny. Han är rätt hård, vilket inte riktigt passade mig. Jag tog åt mig för mycket av kritiken vilket då ibland resulterade i att jag körde ännu sämre.
Men många gillar honom, de ska ju inte vara för mesiga heller om man ska lära sig nåt. Tror hans stil passar bättre på yngre elever, jag var ju lite gammal när jag tog körkort (32).

En fördel som jag la märke till när vi var ute och körde var dock att vissa skolor (vet inte vilken/vilka) kör med flera elever samtidigt när de är ute på allmän väg. Hos Eriksson kör man alltid ensam (såvitt jag vet), vilket ju resulterar i att läraren har bättre koll/uppsikt på om man gör något fel.

Lycka till :)

conno skrev:
Eriksson gick jag på till mesta dels med Conny. man får verkligen vet om man gör något fel :ajjabajja , rak och ärlig. så här i efter hand så tycker jag att det var bra.

Mvh Conny

Gör du reklam för dig själv? :) Lite OT: Vad hette den lille skäggige norrlänningen, jag har glömt vad han hette.

Körde lite för en tredje kille som heter Jörgen också, men han var mest "reservlärare" då jag tror han var utbildningsansvarig eller nåt sånt egentligen. Jag tyckte han var väldigt lugn och behaglig att köra för.

Skalman skrev:
Gör du reklam för dig själv? :) Lite OT: Vad hette den lille skäggige norrlänningen, jag har glömt vad han hette.

Körde lite för en tredje kille som heter Jörgen också, men han var mest "reservlärare" då jag tror han var utbildningsansvarig eller nåt sånt egentligen. Jag tyckte han var väldigt lugn och behaglig att köra för.

Norrlänningen heter nog kalle tror jag. Ericsson menar att klarar man hinderbanan så klarar man körning i trafik, så till mesta dels så får man köra på banan. man får ut mer tid på banan eftersom dom har alla sina saker där redan.

Mvh conny/inte körskolelärare

gick själv på erikslust, bara man tar håkan me ro så är det inga som helst problem, d e bara o ta honom för vad han är . . dvs. chefen :Bugar tyckte själv att han var hur lugn som helst.

han kräver förvisso att du ska tänka själv men det kan ju inte vara för mycket begärt.

lycka till med kortet / johan

Sigourney skrev:
Goddagens!
Jag tog mitt kort som många andra här på Erikslust, men jag anser inte att Håkan (den "gamle") är en dålig lärare. Han tar säkert 20 minuter på sig att koka snabbmakaroner men det har i och för sig inte med saken att göra.
Jag tycker han lär ut på ett bra sätt, men alla kan ju inte gilla allas sätt att lära ut.
Ekonomiskt är Erikslust ett kanonval. 6.300 tror jag jag pröjsa för 10 dubbel lektioner, inkl. teorin.

Tackar för tipsen. Verkar nog bli Erikslust. 6.300 lät ju bra. Kanske kan pressa nogon hundring till då jag tog teorin igår.

Körskola

Erikslust MC-skola är helt OK. Håkan är lugn och trygg! Ta en provlektion hos honom om du är tveksam!
Lycka till och kramas i trafiken!

Nu blev jag lite osäker :rolleyes: har tänkt att ta mitt A1 kort på erikssons, är det så "illa"? eller är det mer konstruktiv kritik?

Har alla tagit kortet där.
Tog mitt på Värnhems MC skola förra året. Richard som är lärare där är kanon. Har dessutom köpt in helt nya cyklar till i år.

När jag kollade upp förra året hade han lägst minutpris (olika långa lektioner på olika skolor)

Jo jag tänkte ta lätt kort innan sommaren och jag undrar om ni har hemside adress eller telefon nummer till det körskolor i Malmö som är hyffsat billiga

Tog mitt kort hos Erikssons i somras och kan verkligen rekommendera dem. Visst är det lite "hård" & grabbig stämning där ibland, men trivs man med det och tar det på rätt sätt går det mycket bra. En stor fördel med Eriksson är deras storlek, dvs de har många körtider, uppskrivningar och motorcyklar. De har tillgång till Bulltoftabanan i stort sett dagligen. Det innebär att många kan köra samtidigt och man får hjälp när man behöver det. Det är himla skönt att inte ha någon som står och glor på en hela tiden.
Mycket lätt att få både körtider och uppskrivning.
Körde för Kalle, Jörgen och Conny. Kan helt klart rekommendera dem allihopa.

Lycka till!

Jag tog mitt körkort på Mårtenssons. Jonas där var kanon. Jag rekommenderar det varmt. Han litade fullt och hållet på en plus att han såg ens positiva sidor och lyfte upp dem.
Resultatet = en tjej som är riktigt grym mcförare. Tog uppkörningen första gången. 5 killar var med och de alla kuggade.

Jag tog mitt körkort på Mårtenssons. Jonas där var kanon. Jag rekommenderar det varmt. Han litade fullt och hållet på en plus att han såg ens positiva sidor och lyfte upp dem.
Resultatet = en tjej som är riktigt grym mcförare. Tog uppkörningen första gången. 5 killar var med och de alla kuggade.

Grattis till kortet! (Och till att ha hittat denna gamla tråden! :) )

GRYM är man nog inte när man just tagit kort men öva på!:tummenupp

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back