Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Var det han som vi körde förbi i slutet på andra vändan? I så fall så var nog en del mitt fel... Det var nog inte världens mest begåvade omkörning. Ja, eller den var det inget fel på, det var nog att jag gick in emellan dom när vi fick möte som han kan ha blivit förbannad på... Det var inte riktigt meningen, men tyckte det var bättre att göra så än att stressa ännu en omkörning.
För övrigt undrar jag hur man är funtad om man tar med sig någon för att övningsköra på den väg i hela 08-området där folk gasar som mest och bombar fullt överallt? Vad hade de väntat sig?
Förmodligen för att man tvingas visa att man vet hur man ska göra när vägen svänger lite mer än vanligt (spårval, tempo etc).
Nu kanske jag är ute och cyklar, men har inte en del kört upp på den sträckan?
/En som övningskört den kurviga vägen, dock ej den 14:e![]()
Det må så vara, men jag tycker fortfarande att man inte bör ge sig ut på sveriges mest trafikerade mc-väg om man inte vågar köra snabbare än 30-40 km/h och bara kan ligga mitt i vägen. Om man trots detta ger sig ut på denna väg kan man knappast bli upprörd för att man bli omkörd? Det finns gott om vägar att träna upp grundkunskaperna på innan man ger sig ut på Bulten.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |