Körkort nästa vår - köra lektion i år?

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Hej.
Har tänkt ta A-kort nästa vår så snabbt som möjligt.
Då jag är jäkligt sugen på att känna känslan (aldrig kört mc tidigare) samt vill ta det så snabbt som möjligt så undrar jag om det är lönt/bra att ta 2 lektioner redan i år i slutet av aug/början av sept eller om man bör vänta och ta alla nästa vår?

Kommer man komma ihåg grunderna till nästa vår då eller är det bortkastade pengar? Tänkte mest att det kanske får smälta in lite.

Är det bra, dåligt eller kvittar det? Motivera gärna. :tummenupp

Skulle tro att det mest är bortkastat.. Du tjänar inget på att göra lite nu ialla fall..

Sen kanske det är värt en tusenlapp lr va det kostar för en dubbel lektion ( brukar bara va dubbla på mc ) för att stilla din nyfikenhet och för att få testa! men det är en annan sak :tummenupp

Jag började köra i oktober förra året och tog fem lektioner det året. Helt meningslöst, det var som att börja om till våren i alla fall. Har du mycket pengar kan det väl vara kul, annars så skippa det.

(Sen tjyvkörde jag som ett as över vinter iofs):gnissla

Ok, fick precis det svaret av en körskola också förvånande nog.
Blir nog till att vänta då faktiskt. Nog för jag är nyfiken, men jag är inte direkt gjord av pengar...

När jag tog mc kort så såg jag till att fixa teorin över vintern när jag endå inte kunde köra så gick det fortare till våren :tummenupp

Fixa teorin och boka en intensivkurs i vår (boka redan nu), så kan du köra hela nästa säsong!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage