Körde och vurpade i torsdags

Black R6

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
Yamaha R6 1999
Körde o vurpade i torsdags bilen stod i vägrenen, plötsligt gör han en u sväng rätt över heldragen linje och jag bromsar för fullt får sladd och sen kommer jag inte ihåg mer. Föraren i bilen sticker men min polare kör ifatt honom, klart han nekar till allt sån tur fanns det 2 vittne polisen kommer säger till mej att han kommer att få för allt. Min fina hoj är nu helt skrapad men den har klarat sej bra ändå min hjälm och ställ kan man kassera jag rullade runt ca 25 meter tur att man var skyddad. Tack för allt du gjorde för mej vid olyckan Hassan hade du inte varit med så hade föraren i bilen kommit lindrigt undan.

Taskigt med vurpan, men tur att du verkat klara dig bra.

Jävligt dålig stil av bilisten att bara dra därifrån.

Taskigt med vurpan, men tur att du verkat klara dig bra.

Jävligt dålig stil av bilisten att bara dra därifrån.

ja men det är inte förvånande som en del bilförare är utbildade/moraltröskel :mad:

jäkla tur att det var folk med dig som kunde hjälpa till om det ändå vore usa då skulle säkert fanstyget bli inspärrad för mordförsök :tummenupp

Körde du mer än +30km/h? Det ska du självklart inte berätta för försäkringsbolaget eller polisen, men det är relevant och intressant för situationen och tråden. Kör man tokfort så kan man knappast skylla på bilisten om han får för sig att göra en u-sväng när han ser en hoj 2km bakom sig i backspegeln.

Men körde du någorlunda lagligt och han gör något sådant så borde han avrättas med en hammare.

Finfint att du klarade dig bra!

ja men det är inte förvånande som en del bilförare är utbildade/moraltröskel :mad:

jäkla tur att det var folk med dig som kunde hjälpa till om det ändå vore usa då skulle säkert fanstyget bli inspärrad för mordförsök :tummenupp

Mordförsök skulle han åkt in för :yoparty sen så blånekar han allt tur att det fanns vittne o min polare var där

Körde du mer än +30km/h? Det ska du självklart inte berätta för försäkringsbolaget eller polisen, men det är relevant och intressant för situationen och tråden. Kör man tokfort så kan man knappast skylla på bilisten om han får för sig att göra en u-sväng när han ser en hoj 2km bakom sig i backspegeln.

Men körde du någorlunda lagligt och han gör något sådant så borde han avrättas med en hammare.

Finfint att du klarade dig bra!
Hade precis varit ute och övningskört med en annan polare lämnat honom så vi var på väg hem höll farten exat 50 km han i bilen drar rätt över spärrlinje och allt så jag han inte bromsa jäkla tur att jag inte körde fortare flög kasade ändå ca 20 meter stället o hjälmen blev bara skrot.

Skönt att du klarade dig!! :)
tackar för det tur att jag hade full utrustning.

Last edited:
Hade precis varit ute och övningskört med en annan polare lämnat honom så vi var på väg hem höll farten exat 50 km han i bilen drar rätt över spärrlinje och allt så jag han inte bromsa jäkla tur att jag inte körde fortare flög kasade ändå ca 20 meter stället o hjälmen blev bara skrot.

Samma sak hände mig förra året. Men i mitt fall sprang han ut ur bilen, skitglad för att jag levde och erkände att han varken tittade eller blinkade när han påbörjade u-svängen. :tummenupp

huvudsaken är att du klarade dig !! .. kostar kanske lite med skydd, men det är en billig försäkring när man väl behöver dem :)

han som körde bilen är en idiot som gjort bort sig duktigt , han kommer åka för
smitning och vållande till kroppskada bl.a ..sen att han blånekar är det bästa .. han bevisar bara vilken retard han är .. känner sig nog måttligt road när polisen berättar att man har oberoende vittne till allt :) :tummenupp

hoppas allt löser sig för dig :)

Samma sak hände mig förra året. Men i mitt fall sprang han ut ur bilen, skitglad för att jag levde och erkände att han varken tittade eller blinkade när han påbörjade u-svängen. :tummenupp

Bra e ju till 99 procent alltid så att bilen missa mc föraren fattar inte varför man nekar till en sån sak..

Bra e ju till 99 procent alltid så att bilen missa mc föraren fattar inte varför man nekar till en sån sak..
Han var nog jäligt rädd att han skulle förlora sitt körkort man gör ju f-n inte en usväng rätt över en spärrlinje suck suck jag som precis börjat o njuta av hojen

huvudsaken är att du klarade dig !! .. kostar kanske lite med skydd, men det är en billig försäkring när man väl behöver dem :)

han som körde bilen är en idiot som gjort bort sig duktigt , han kommer åka för
smitning och vållande till kroppskada bl.a ..sen att han blånekar är det bästa .. han bevisar bara vilken retard han är .. känner sig nog måttligt road när polisen berättar att man har oberoende vittne till allt :) :tummenupp

hoppas allt löser sig för dig :)
Tackar för det Mvh

Tur att det finns vissa ärliga människor Mvh

Last edited:
Tack och lov att du klarade dig undan något värre! Hur upplevde du effekten av ryggskyddet? Vilket ryggskydd använde du?

Tack och lov att du klarade dig undan något värre! Hur upplevde du effekten av ryggskyddet? Vilket ryggskydd använde du?
Kommer inte ihåg så mycket jag använder alpinestar det verka till att funka bra fast jag är öm i hela kroppen fortfarande känns som jag blivit överkörd av en ångvällt

Tråkigt med vurpan men ändå skönt att höra att du klarade dig såpass bra trots allt. Väldigt trevligt också att vi slipper en idiotisk bilförare på vägarna ett tag framöver. Vad var det för en typ som körde bilen förresten? Var det en gammal knarkare eller en ung Volvo-raggare?

Last edited:
bilister..., råkade utför ungefär samma förra veckan, bilisten blinkar höger och kör åt sidan så jag börjar köra om när han plötsligt får för sig att han ska göra en u-sväng över heldraget....., på nåt vis uppfatta han väl att det inte var grönt då han fick stopp på bilen.

Skön karma att dra från en olycka, du kunde ju lika gärna varit död faktiskt alt behövt snabb hjälp för att överleva...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!