Köra utan påställningsbevis?

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Ställer på hojen idag den 18/4.
Gjorde detta via internet, hade inte möjlighet just då att skriva ut påställningsbeviset,nån som vet vad som händer om jag blir stoppad? böter?
Går det att hitta det nånstans på vv.se och skriva ut det nu när jag har tillgång till en skrivare?

Blir försäkrad idag också f.ö. så kör inte olagligt på nåt vis.:tummenupp

Det är nog lugnt, blir du stoppad kommer de ändå kolla upp dig och då se att åket är grönt. Om du har bankid kan du ju själv kolla så allt är grönt på www.vv.se

Inga problem, blev själv stoppad samma dag jag ställde på. De såg det direkt i reg.

Kör själv så varje år, haffa ser på datorn att den e påställd. Det skulle va om man träffar på en riktig surpotta så visst då får man nog böter för man ska ha med sej lappen från vv att den är påställd. Man kan få den faxad till sej sa tjejen på vv sist jag frågade.

Kan inte polisen bara slå i sin dator o få fram uppgifterna direkt eller är dom för slöa för det , kanske därför man ska ha med papper på påställning , försäkring , skatteinbetalning mm mm så dom slipper allt besvär (ironi).

Jag har aldrig papper på nått vill dom nått får dom glo på datan.

Skicka ett mess till 71456 med regnr (abc123) så ser du status på fordonet. Kostar som ett vanligt mess!

Kan inte polisen bara slå i sin dator o få fram uppgifterna direkt eller är dom för slöa för det , kanske därför man ska ha med papper på påställning , försäkring , skatteinbetalning mm mm så dom slipper allt besvär (ironi).

Jag har aldrig papper på nått vill dom nått får dom glo på datan.

Det skulle ju va något. En hel pärm med sig fastspänd på ryggen :D

Nä, plånboken innehållandes ett körkort får va nog :tummenupp

Fan vet. Jag hade ett långt samtal med bylingen vid vägkanten i höstas. Enligt deras rullor (databas) var min hoj avställd och registrerad på förförra ägaren. Jag hade både dubbel- och trippelkollat med vägverket dan innan så jag kunde med snusförnuftig stämma berätta för farbror blå att det var fel i hans lilla datamaskin. Jag visade det där SMS'et från vägverket och det köpte han. I dokumentet (påställningsbeviset) står att det skall medföras vid färd, det står dock ingenting om att det skall vara i utskriven form. Om man flyttar det där .pdf dokumentet till sin mobiltelefon, så har man dokumentet med sig och ryggen fri även i detta avseende.

Fan vet. Jag hade ett långt samtal med bylingen vid vägkanten i höstas. Enligt deras rullor (databas) var min hoj avställd och registrerad på förförra ägaren. Jag hade både dubbel- och trippelkollat med vägverket dan innan så jag kunde med snusförnuftig stämma berätta för farbror blå att det var fel i hans lilla datamaskin. Jag visade det där SMS'et från vägverket och det köpte han. I dokumentet (påställningsbeviset) står att det skall medföras vid färd, det står dock ingenting om att det skall vara i utskriven form. Om man flyttar det där .pdf dokumentet till sin mobiltelefon, så har man dokumentet med sig och ryggen fri även i detta avseende.

Du e fan inte dum du.. så ska jag åxå göra i fortsättningen :)

oj oj

man blir gripen o får smaka batong...

näro , bara köra o spela dum om det behövs...hehe

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...