Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
VARFÖR vill man köra utan kort? har man inte råd eller är för kass för att klara kortet så låt hojen stå.
Det är ingenting att fundera över. Kör inte utan körkort!!![]()
Exakt vad lärde du dig av körskolan? Personligen så lärde jag mig att stanna vid rödljus med ett ben i backen... Efter kortet så ställer jag två... Nej mc kortet skulle begränsas till testbanan och parkerings momentet skulle skrotas! På så vis skulle det bara kosta ett par tusen för kortet och det hela skulle vara över på en vecka. För ni som klagar på försäkringskostnaden så kan jag garantera att den inte blir mindre pågrund av att ni slänger era stålar i fickan på profithungriga körskolelärare, den orsakas av alla idioter som tror att de är tävlingsförare (somliga är det till och med)! Kör med hjärnan och inte kuken så funkar det!
De som gått via körskola och inte säger att de lärde sig något var antigen jäkligt duktiga från början, lyssnade inte, eller bara allmänt svårlärda.
Beredskapsläge...bromsteknik, undanmanöver, lågfartshantering av fullväxt båge, etc.
Jag kom med en vinters endurobrötande i ryggen (betydligt klurigare motorcykelspakande än det man pysslar med på torr, slät asfalt), och det behövdes i alla fall tränas en del på manöver och bromsproven.
Något man saknade var kanske mera aktiv kurvtagning och inbromsning i kurva...men det tar vi nu, kortet är ju inget annat än en licens för att fortsätta övningskörningen på egen hand.
Ta kortet..
/J
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |