Köra till verkstad

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR 900RR
Någon som vet hur det ligger till. :va

Min hoj har varit avställd nu ett år eftersom jag inte varit i sverige speciellt ofta och nu behöver den verkligen en service. Får man tex åka till verkstad?

Har inte så stor tillgång till hojen förren till sommaren men så tänkte jag att jag kan köra den till verkstaden när jag väl är hemma någon dag innan och sedan plocka ut den ordentligt till sommaren? Känns onödigt att lägga pengar på allt formellt om jag ändå inte kommer kunna köra den. tänkte bara att man kunde hinna fixa servicen på ett smidigt sätt innan.

Måste jag alltså ställa på den försäkra och hela kittet för att kunna köra den till verkstaden eller går det att lösa smidigare som i mitt fall (dvs förrutom att hyra ett släp o ta den till verkstaden!!! det r ju också en lösning- det var mer det där med köra till verkstad jag funderade på).
Tack på förhand.
:yoparty ses till sommaren

Ja du behöver ju en trafikförsäkring för att få köra den.

jag har för mig att man kan ställa på hojen tillfälligt. ring och fråga.

Provköra?

MattE. skrev:
Ja du behöver ju en trafikförsäkring för att få köra den.

jag har för mig att man kan ställa på hojen tillfälligt. ring och fråga.

Fick bara för mig att man får "provköra" hojen till och från verkstad.
Hörde en story om att alla raggare brukade dra ut o "provköra" bilarna på kvällarna eller "på väg till verkstad" men det kanske är en gamal 70tals skröna?

Det funkade förr att åka till å från verkstad men reglerna är ändrade så du får endast köra till besiktning eller till verkstad men från verksta'n får du bara åka direkt till besiktningen.
Själv hade jag för många år sedan en gammal diesel härk som jag fraktade arslet i till å från jobbet och den blev inte besiktigad på 3år iom att jag jobbade på bilverkstad och endast använde den t.o.r jobbet så var jag ju alltid på väg till eller ifrån verkstad :ajjabajja :angel

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT