Köra mc med inkomst!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Undrar om detta vore något för någon här!?

Lite om MC-Taxi:

"Jag började med detta i maj -94 efter att en kompis till mig hade kollat upp vad som gäller ang. MC-Taxi. (Anm. Han kom själv ut efter mycket tjat från min sida under sommaren -95) Jag hade kört taxi i tio år så jag kände att jag ville göra något annorlunda. Så under några kvällar den sommaren hade jag mycket trevligt med otroligt nöjda kunder. Nästa sommar blev vi tre stycken cyklar i stan. Det var riktigt roligt när det kom fram fyra personer och frågade ifall de kunde åka. Visst gick det, vänta bara ett par minuter så kommer nästa Mc-Taxi......

Men förra sommaren var jag ensam igen. Första gången det syntes en Mc-Taxi på gatorna i Stockholm var för över tio år sedan. Det har funnits ungefär en om året sedan dess. Varför skall det vara så svårt att få till detta i Stockholm när de kan i Göteborg, Malmö, Oslo, London mfl ställen. Visste ni att det finns närmare 80 000 Mc-Taxis i Bangkok."

Kanske vore något??

Ett inlägg som inte riktigt har med saken att göra. Men varför finns det inte mc-bud i Göteborg :va Eller finns det det, jag har inte set några :confused:

bebbe skrev:
Ett inlägg som inte riktigt har med saken att göra. Men varför finns det inte mc-bud i Göteborg :va Eller finns det det, jag har inte set några :confused:

Skall eller har åtminståne funnits i Göteborg, Malmö

Skickar en länk(har svarit tidigare i denna tråd, det försvann tydligen?)

http://home.swipnet.se/~w-13757/

bebbe skrev:

...det finns hoj taxi i gbg. Brukar stå vid seven-eleven på sommaren!

kle1991 skrev:
Undrar om detta vore något för någon här!?

Lite om MC-Taxi:

" Malmö, Oslo, London mfl ställen. Visste ni att det finns närmare 80 000 Mc-Taxis i Bangkok."

Kanske vore något??

Aldrig sett en MC Taxi i Malmö... Bangkok ( Krung Thep) har total population på +- 9 milj. så det är inte så konstigt att det finns många Mc/moped Taxi. Speciellt i Bangkok, där Tuk Tuks (Taxi) har svårt att ta sig fram i den massiva trafiken.

Men helt klart otroliga uppgifter, tack för infon, man lär sig något nytt varje dag.

Mvh//ZS

No:46 skrev:
...det finns hoj taxi i gbg. Brukar stå vid seven-eleven på sommaren!
Japp, dom har jag set. Men det där att det inte finns mc-bud är väll lite konstigt? Borde väll vara tillräckligt stor marknad här i Göteborg, eller :confused:

Nej inte i en bil men jag tror inte polisen skulle uppskatta att man kör omkring med en asberusad person på bönpallen... Någon som vet om det finns promillegräns på passagerare på hoj??

Jag har faktiskt vid ett tidigare tillfället för ett par år sedan ringt till polisen i just denna frågan och just frågat.

Svar:
-Tjaoo det får man, men det är ju inte att rekomendera!

Så visst får man det, men som rejvis skrev så skulle jag aldrig skjutsa ngn som var dyngrak, visst en öl eller 2, sure.

//Niklas

n'Lasse skrev:
Nej inte i en bil men jag tror inte polisen skulle uppskatta att man kör omkring med en asberusad person på bönpallen... Någon som vet om det finns promillegräns på passagerare på hoj??

Hojåkning är iaf för mig ngt som endast är ett rent nöje, inte ngt "jobb"igt.

Xmax skrev:
Hojåkning är iaf för mig ngt som endast är ett rent nöje, inte ngt "jobb"igt.
Säger det samma, bara nöje, kan inte se mig som en som packar knarren full med bråte, och semestrar och så.
Nej, bara bus! ;-)

kle1991 skrev:
"Jag började med detta i maj -94 efter att en kompis till mig hade kollat upp vad som gäller ang. MC-Taxi. (Anm. Han kom själv ut efter mycket tjat från min sida under sommaren -95)
Brukar din kompis bromsa extra hårt när han har en kille där bak? ;)
(Kunde inte låta bli :) )

Klart man inte kan åka MC-taxi när man är ute och svirar på stan, frisyren blir ju helt förstörd av hjälmen.

sandstream skrev:
Brukar din kompis bromsa extra hårt när han har en kille där bak? ;)
(Kunde inte låta bli :) )

Nej det är ingen kompis brorsa? Det är ett utdrag från internet(men han är kanske någons kompis brorsa??)

kle1991 skrev:
Varför skall det vara så svårt att få till detta i Stockholm när de kan i Göteborg, Malmö, Oslo, London mfl ställen. Visste ni att det finns närmare 80 000 Mc-Taxis i Bangkok."

Kanske vore något??

Jag åker hellre tunnelbana än att hoppa upp på en hoj med någon helt okänd chafför och bara lånad hjälm som skydd om jag dessutom måste betala för det går jag hellre.

T-bana är kanske farligt på kvällen men då är det ju så lite trafik så det går lika bra med vanlig taxi.

:)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...