Köra i skogen Stockholm

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Nu jävlar, jag ska handla min första offroad!
Om man vill köra lite utanför vägen, inte för avancerat, var ska man ta vägen då? :va
Gärna Nacka/Värmdö området.

Tacksam för alla tips!

Sprattla in på soe.se istället / också.

Klassiker man kört är ju tex Tullinge-Nynäsham.

Kolla en karta, finns ju så mycket skog att det är löjligt..

Nu vart jag också lite intresserad. Finns det några skogsvägar som man får köra på?
Trist att behöva se sig över axeln och göra folk förbannade.

Nu vart jag också lite intresserad. Finns det några skogsvägar som man får köra på?

Folk blir ju sura alltid, för allt. Även PÅ vägen.

Hytter någon surt i skogen stannar jag o är trevlig, om jag orkar. Då blir de också trevliga. Speciellt om man tar av sig hjälmen.

Runt Älta/Tyresö är det många som kör. Börja vid Ältaskroten så kommer du att hitta spåren. Det finns några sköna smala stigar mitt i skogen där man kan mata för kung och fosterland:D

Runt Älta/Tyresö är det många som kör. Börja vid Ältaskroten så kommer du att hitta spåren. Det finns några sköna smala stigar mitt i skogen där man kan mata för kung och fosterland:D

Ja där har jag kört mycket, finns ju massor av spår:)

Hytter någon surt i skogen stannar jag o är trevlig, om jag orkar. Då blir de också trevliga. Speciellt om man tar av sig hjälmen.

Mjow, jag har också varit med om det. Kör man dock på vägar som man får köra på så brukar inte folk pipa lika mkt.

Stannar alltid när jag möter hästar ute på grönsaksbladskartan, det är _alltid_ uppskattat.

Man får egentligen inte köra i skogen :( Ska tydligen kunna bli problem även på privat mark, skrotnisse kan det där har jag för mig :tummenupp

Man får egentligen inte köra i skogen :( Ska tydligen kunna bli problem även på privat mark, skrotnisse kan det där har jag för mig :tummenupp

Tyresta är bra har jag hört!

Annars så har iaf Hacksjöbanan och Tuvängen endurospår. Borde finnas fler crossbanor som har endurospår.

Tyresta är bra har jag hört!

Annars så har iaf Hacksjöbanan och Tuvängen endurospår. Borde finnas fler crossbanor som har endurospår.

Kör för H-E inte i Tyresta!
Det är en nationalpark och det måste vara det absolut bästa sättet att sabba hobbyn för alla!

Det närmaste officiella enduro/skogsspåret jag känner till är http://www.haningemotorklubb.se/mc/index.htm där du kan köra utan att vara medlem.

Annars finns som sagt Älta, inofficiellt och precis som allt annat, egentligen förbjudet, men det finns massor med långa fina spår och du stör ingen.

På norrsidan finns det slingor runt kista och arlanda men där har jag aldrig varit.

www.soe.se är som tidigare nämt ett hett tips.
/Danne

En bit att åka . . . .annars finns det i norrort
Åk absolut inte i tyresta där är det ngn som klappat till en fågelskådare
som tyckte att nationalpark skall man inte köra i
Vid kista mellan centrum och e4
vid arlandastad finns det ett offroadspår
jag tror att man kan köra vi i1 i kungsängen oxå efter tillstånd
snart kommer det att finnas två stycken asfaltsbanor där som man kan köra på
som en polare till mig skall bygga nu
det behövdes en lågkonjunktur för att få bygglov

Vid I1 på skjutfältet där finns det en bra bit spår att köra runt på. Men som sagt, tillstånd krävs eftersom det är ett skarpskjutfält. Borde inte vara några problem, ser lite folk som är där och åker ibland, har själv bara kört delar av enduroslingan.

Tack för tipsen grabbar, hoppas Honda föraren i sista inlägget haffades, vilket svin!:mad:

I början av januari kommer hojen hem, ska bli kul att testa ngt nytt efter alla sporthojar ett tag!

Bifogat

• 3067035598.jpg
    3067035598.jpg
    58 KB · Visningar: 96
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT