Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag är väl förmodligen definitivt fel person att svara på din fråga men jag kan inte sova så jag svarar så länge tills det kommer mer vettigare svar.
Har kört bana ett par gånger och varit panisk rädd för regn. Det sjuka är att det är inte så tokigt. Fästet är betydligt bättre än vad man tror och bästa rådet är väl att ta det riktigt easy i början och känna dig för för att sedan öka på undan för undan. Låt ingen annan stressa dig, köra fort kan du göra en annan gång. Det är inte värt att lägga omkull hojen bara för att man vill bevisa nåt.
Har aldrig kört på Anderstorp men utgår från att det är vanlig asfalt där med![]()
Det är ingen skillnad mot andra banor. Regnar det blir man blöt.
>> Låt ingen annan stressa dig, köra fort kan du göra en annan gång.
Det har du rätt det ska jag försöka tänka på när jag kommer ned till banan.
Nu har väderprognoserna ändrats något så nu ser det inte ut som om det blir regn hela dagen.
Tack för denna revolutionerande informationen. Det var nog få personer på sporthoj som känner till att man blir blöt när det regnar.
Jaja så det finns ingen berömd kurva som man ska passa sig för eller att asfalten är extra hal på den här banan eller att de doserad kurvorna ställer till med problem, men det är väl bara åka ned och prova själv och ta det extra lugnt i början....
Jaja så det finns ingen berömd kurva som man ska passa sig för eller att asfalten är extra hal på den här banan eller att de doserad kurvorna ställer till med problem, men det är väl bara åka ned och prova själv och ta det extra lugnt i början....
Var o körde på Anderstorp i hagel o regn, o det var väl inte halare än på gatan. Dock fick jag bakhjulssläpp i utgången på 2:a högern efter flygrakan (vet inte vad kurvan heter) Men det är ju bara att låta bli att dra på som satan just i utgången.
Styrvobblet efter rakan var ju oxå en ny intressant upplevelse.
Är det bara en vanlig bandag du ska på så tycker jag definitivt att du ska köra på gatdäcken. Du lär dig att hantera din hoj på dom däcken du vanligtvis kör på.
Så resonerar iallafalla jag.
Ha det så kul! För det är skitkul även om det regnar!
Det är ingen skillnad mot andra banor. Regnar det blir man blöt.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |