Köra eller inte köra?!

iskalla_killen

Boooooring
Gick med
14 May 2004
Hoj
VTR1000F - Såld :( Letar nytt...
Mitt bakdäck börjar bli trött efter 350 touringmil genom Norge/Danmark/Sverige. Törs man köra mer på det eller är det påväg att säcka ihop totalt?
Lite sugen att ut och gasa utan spätta och packning nu, men lite orolig eftersom däcket ser ut som det gör. Ser ut som det är regumerat och halvvägs igenom :(

Jaja... retas inte bara för att det är slitet i mitten :fatta!

Bifogat

• PICT1191.JPG
    PICT1191.JPG
    21.2 KB · Visningar: 66
  • PICT1190.JPG
    PICT1190.JPG
    18.8 KB · Visningar: 57
iskalla_killen skrev:
Mitt bakdäck börjar bli trött efter 350 touringmil genom Norge/Danmark/Sverige. Törs man köra mer på det eller är det påväg att säcka ihop totalt?
Lite sugen att ut och gasa utan spätta och packning nu, men lite orolig eftersom däcket ser ut som det gör. Ser ut som det är regumerat och halvvägs igenom :(

Är du tokig!!!??? :kocko :skrämd

När du plockat av däcket (typ idag) så känner du efter hur tunnt det däcket är. Då kommer du bli rädd... Kör inte en meter till...

Helt allvarligt!

Firefly skrev:
Är du tokig!!!??? :kocko :skrämd

När du plockat av däcket (typ idag) så känner du efter hur tunnt det däcket är. Då kommer du bli rädd... Kör inte en meter till...

Helt allvarligt!

Okidoki! Ska försöka låta bli :galen

Mitt däck såg också ut sådär innan jag bytte. Jag körde några kilometer med det i väääldigt lugnt tempo och sedan plockade jag av det o lämnade in för byte. Kanske inte händer nåt extremt (skyll inte på mig om däcket exploderar i 250 iofs) men du kanske får pyspunka om du råkar köra på en vass sten eller liknande när du är tio mil hemifrån. Du kan åtminstone köra till däckverkstaden om den inte ligger jobbigt långt bort.

iskalla_killen skrev:
Okidoki! Ska försöka låta bli :galen
Nej, inte försöka... Du ska låta bli... Tro mig. Du kommer fatta när du plockar av däcker och kollar. Eller när du åker ut med den och det smäller... Snälla, inga fler olyckor. Plocka av däcket och byt.

iskalla_killen skrev:

Inget att bry sig om, bara att köra på kurviga vägar så du inte använder mitten av slitbanan.. NÄÄ, allvarligt, Håller säkert luft i 3-400mil till men fästet e RIKTIGT farligt och "frästar" man på så tar det slut på noll tid.. Det är lite som ryskroulette, spela om du TROR du har råd.. :D :D

Firefly skrev:
Nej, inte försöka... Du ska låta bli... Tro mig. Du kommer fatta när du plockar av däcker och kollar. Eller när du åker ut med den och det smäller... Snälla, inga fler olyckor. Plocka av däcket och byt.

LOVAR att inte köra en meter till. Nu kan man ju ägna kvällen till att intaga nått gott att dricka istället :fyllisar

sanntur skrev:
Inget att bry sig om, bara att köra på kurviga vägar så du inte använder mitten av slitbanan.. NÄÄ, allvarligt, Håller säkert luft i 3-400mil till men fästet e RIKTIGT farligt och "frästar" man på så tar det slut på noll tid.. Det är lite som ryskroulette, spela om du TROR du har råd.. :D :D

Ha ha, klart det ska komma från dig... Jag tänker mest på oom han lyckas hitta nån liten stenbit eller så... Men som sagt. Rysk roulette... Fast jag avråder dig...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti