Köra bil med körförbud, va kostar det (om man torskar)?

Haglind

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Kawasaki zx7-r
Vad jag har fått fram så kostar det 600kr, kan någon bekräfta det? Jag undrar dessutom om jag får böter automatiskt om jag åker igenom en vägtull eftersom det är ett ganska starkt bevis på att jag har kört med bilen.

Jag kan dra hela historien så ni förstår. Jag ska köpa en bil på lördag som är avställd och obesiktad, givetvis ställer jag på den och skaffar en försäkring direkt men jag måste köra den hem (ca 35mil) och kan inte besikta den förens på måndag.

När jag blev tagen fick jag pröjsa 600, men det var innan alla höjningar blev.
Bara en känsla säger mig att beloppet nu ligger mellan 1000 och 1600.

Du hade rätt 1500kr kostar det nu för tiden. Men den andra frågan då ang tullkamrorna, någon som har koll?

Haglind skrev:
2694505 Du hade rätt 1500kr kostar det nu för tiden. Men den andra frågan då ang tullkamrorna, någon som har koll?
dom är ju inte i funktion.. och vi har inte ännu kommit till det storebror samhället men snart

Jag torska för drygt 2veckor sen det kostade mig 2850kr ..saftigt men sannt...tack moderat jävlar..kan ju meddela att bilen numera är påställd

Plast skrev:
2695709 Jag torska för drygt 2veckor sen det kostade mig 2850kr ..saftigt men sannt...tack moderat jävlar..kan ju meddela att bilen numera är påställd

Va klubbat långt innan det vart blått. Varsågod sosse!

Nej du torskar inte i vägtullarna. Ingen garanti men jag är mycket säker.

Plast skrev:
2695709 Jag torska för drygt 2veckor sen det kostade mig 2850kr ..saftigt men sannt...tack moderat jävlar..kan ju meddela att bilen numera är påställd
Körde du en bil som inte va påställd? Bilar som inte är påställda har sällan trafikförsäkring, och om den har det fast bilen inte är påställd så är det tveksamt om den gäller. Du kom nog billigt undan...

Vad det gäller att köra med avställda bilar så har jag för mig att man får köra till verkstaden. Sen om man får köra till verkstaden som ligger 20 mil från hemmet vet jag dock inte.:rolleyes: Men det är väl bara att spela dum och inte erkänna.

För några veckor sedan tog jag min bil som har körförbud till jobbet, 3 mil + 3 mil tillbaka i en vecka. Blev stoppad av en polis i en civil bil. Hade pluggat in alla verkstäder påvägen och alla närmsta orter till dessa verkstäder så jag klarade mig.

Plast skrev:

Det verkar ju ha fungerat då! :arsele

BTW så var det Partiet som fixade att priset gått upp...

:edit Såg att nån annan var före..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...