Köra bana i sommar

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Jag är grymt sugen på att testa att köra bana med SV:n i sommar. Vilka banor närmast Sthlm/Uppsala kommer ha öppet i sommar? Måste man ha nån typ av licens för att dra några varv?

Jag hade inte tänkt mig "påbörja en rr-karriär" utan bara testa hojen på en riktig bana under kontrollerade former.

Sviestad har en bullernivå på 102 dB, om jag inte minns fel. Har lite svårt att bedöma hur mycket min hoj låter med slip-on på... Dagens svåraste fråga: Finns det risk att den låter mer än tillåtet?

Neb Jones skrev:
Sviestad har en bullernivå på 102 dB, om jag inte minns fel. Har lite svårt att bedöma hur mycket min hoj låter med slip-on på... Dagens svåraste fråga: Finns det risk att den låter mer än tillåtet?

Istället för att chansa så mekar du bara dit original pipan när du ska köra bana..

SBP har gräns på 103 dBa vid stilla stående mätning. Klarar du det är det ingen fara med Sviestad...

På bana mäter man oftast vid förbikörning, det brukar ge lägre ljudtryck än bilprovningens mätningar.

Jåke skrev:
SBP har gräns på 103 dBa vid stilla stående mätning. Klarar du det är det ingen fara med Sviestad...

På bana mäter man oftast vid förbikörning, det brukar ge lägre ljudtryck än bilprovningens mätningar.
Förra året tillät inte lms på sviestad slip-on överhuvudtaget på sina trafikövningar. Kolla upp i förväg så att du inte åker ner och får vända igen. Annars är väl Gelleråsen på ungefär samma avstånd

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8