Köra autosol med poleringsmaskin?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Vad säger ni om att köra autosol och poleringsmaskin? Blir det bra om man gör det, eller måste man gnugga för hand. Håller nämligen på med att rengöra ramen då den oxiderad, nästan klar, fast det hade kunnat bli bättre. Gnuggade så mycket att jag fick ont i handlederna i flera dagar, skulle nog vara skönt att köra med maskin.

H4 skrev:
Vad säger ni om att köra autosol och poleringsmaskin? Blir det bra om man gör det?
autosol är bäst te polermaskin...
tar evigteter annars för den tar inte så innihelvete som man tror...

H4 skrev:
Vad säger ni om att köra autosol och poleringsmaskin? Blir det bra om man gör det, eller måste man gnugga för hand. Håller nämligen på med att rengöra ramen då den oxiderad, nästan klar, fast det hade kunnat bli bättre. Gnuggade så mycket att jag fick ont i handlederna i flera dagar, skulle nog vara skönt att köra med maskin.

Har kört polermaskin + Autosol på min sving,motorkåpa,fotpinnar
och med detta fått en spegelyta(typ krom) :tummenupp

/j

H4 skrev:

skulle betalat en 400'ing på en ytbehandlingsfirma så hade det bara varit att polera sen.

jag ahr aldirg fått spegelglans eller nått så extremt (kanske bara vissa metaler typ aluminium eller liknande) men det blir en jävla bra lyster när man använder maskin gemnfört med valkmonstret till hand som man kan få av gnuggande till spegelglans ;)...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT