Kör ni i Jeans?

Kör ni i Jeans ibland?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
De flesta här har nog en rejäl säkerhetsutrustning införskaffad, men om ni ska dra ner till stan och posera vid donken eller nåt, så hojen knappt hinner bli varm, slarvar ni då med säkerhetsutrustningen, och i så fall med vad? Vanligt med skinjackan, ryggskyddet, hjälmen (döh), handskar, sedan bara jeans och sneakers när man ser folk om sommaren. En annan klassiker är ju typ helt vanliga kläder, sen ryggskydd under tröjjan, hjälm och handskar. Frågan är om man själv inte kommer bli lite lat och inte orka dra på sig MC-brallorna när man ska åka i stan :3freak
Hur pass farligt är det att ramla i jeans? Bränner inte det fast i skinnet?

Det känns som mer relevant att veta vad asfalten hittar på än om jeansen brinner fast eller inte... :rolleyes:

Körde nog utan komplett utrustning 4-5 gånger i somras. Ska man åka en stillsam posörrunda så kanske man kör med vanliga byxor iofs..;)

När jag åkte ner till stan för att träffa kompisarna eller bara för att ta en runda så tog jag bara på mig jackan, handskar och hjälmen under sommaren tillsammans med jeans och ett par vanliga dojor.

Tror nog ingen här orkar dra på sig hela utrustningen för en kortare runda inne i stan.

Hände nån gång att jag åkte så på motorväg en kortare sträcka på 2Mil.

Last edited:
åkte med jeans några gånger efter att man hade skruvat på hojen (test tur...) men sen tog jag en kort vända ner på stan med jeansen å jackan bara... började ångra mig redan när man såg hur biljävlarna igentligen kör... en tanke som dyker upp är ju att nu händer de nått bara för att jag inte har utrustningen på mig..... men förutom att möta en snut jävel i 80 på en 50väg så va de en relativt lungn tur.. fast jag tror inte jag gör om de i första taget.... man fick allt något att tänka på.....

Kör säkert i sommar.... :yoparty gummi hemma å skin på stan... :hihi :hihi

Kay skrev:
De flesta här har nog en rejäl säkerhetsutrustning införskaffad, men om ni ska dra ner till stan och posera vid donken eller nåt, så hojen knappt hinner bli varm, slarvar ni då med säkerhetsutrustningen, och i så fall med vad? Vanligt med skinjackan, ryggskyddet, hjälmen (döh), handskar, sedan bara jeans och sneakers när man ser folk om sommaren. En annan klassiker är ju typ helt vanliga kläder, sen ryggskydd under tröjjan, hjälm och handskar. Frågan är om man själv inte kommer bli lite lat och inte orka dra på sig MC-brallorna när man ska åka i stan :3freak
Hur pass farligt är det att ramla i jeans? Bränner inte det fast i skinnet?

Jag brukar köra i kortbyxor och blå bankirstjorta. Det är faktiskt det allra säkraste, under förutsättning att man inte vurpar. Man skall klä sig för uppgiften.

Precis.. Man kan ju alltid resonera såhär lysande "Jag har ju aldrig ramlat innan, varför ska jag ramla nu?" :hihi

Kay skrev:
Precis.. Man kan ju alltid resonera såhär lysande "Jag har ju aldrig ramlat innan, varför ska jag ramla nu?" :hihi

Exakt. Det enda sättet att mäta risken, är att titta på historia/statistik. Men du var nog en smula sarkastisk skulle jag tro :hihi

/h

Swedie: Kanon. Jo jag anade att du skulle känna dig träffad o rösta ja... Jag tycker du har jeans på dig i alla olyckor man sett med dig :hihi

håkanolsson: Oroa dig inte, vi är på samma våglängd. :tummenupp

Xerious skrev:
<snip>
Tror nog ingen här orkar dra på sig hela utrustningen för en kortare runda inne i stan.
<snip>
Fel.

Är ni så korkade att ni struntar i skydden inne i stan, kom inte och gnäll här när ni får benen sönderskrapade och fotlederna sönderbrutna.
Ni vet bättre.

Swedie skrev:
Gjorde en poll av tråden ;) Jag röstade Ja.

jag saknar alternativet ibland... fast de kanske kan räknas in under alternativet "JA"... eftersom man då svarar på att man har kört i jeans, men kanske inte hela tiden....
(bara mina tankar.. inget att bry sig om....) :gnissla

/raggarn

Dra ner till stan? Posera vid donken?
Jag kanske är ett ufo men jag använder min hoj på kurviga landsvägar,
ju mindre trafik desto bättre. Finns det något bättre än att dra iväg själv
på en kvällstur i trakterna kring Gottröra?

Stå vid ett gatukök och försöka imponera på tjejer var roligt när man körde moped.

Och jeans går bort, jag har sett hur man kan se ut efter en vurpa i jeans.

/A

Ibland kan man ju använda hojen som transportmedel för att köpa smör på andra sidan stan.

Rundningsmärke skrev:
Dra ner till stan? Posera vid donken?
Jag kanske är ett ufo men jag använder min hoj på kurviga landsvägar,
ju mindre trafik desto bättre. Finns det något bättre än att dra iväg själv
på en kvällstur i trakterna kring Gottröra?

Stå vid ett gatukök och försöka imponera på tjejer var roligt när man körde moped.

Och jeans går bort, jag har sett hur man kan se ut efter en vurpa i jeans.

/A

Det var faktiskt lite smått provocerande det med donken. ;) Menar lika gärna om man ska ta bågen till en polare i stan eller nåt.

erfaren

Jag har kört omkull i jeans :(
Lowsidade på en sandfläck i låg hastighet,
åkte några meter på knäna.

Jeans är bomull så de brinner inte fast,
men...

Reste upp bågen för att kolla ev. skador,
kände att det var blött i skorna....

eftersom de var fulla med blod som rann efter benen...

har kvar lite ärr på knäna fortfarande efter 20 år.

Skinnbrallor är bra.

De e ju helt meningslöst att ligga o köra i stan med en sporthoj.......därför blir det: nej jag kör inte i jeans

M. Oraltant (de lät ju inte bra)

baronen skrev:
De e ju helt meningslöst att ligga o köra i stan med en sporthoj.......därför blir det: nej jag kör inte i jeans

M. Oraltant (de lät ju inte bra)
Visst är själva körningen inte så rolig, men en mjukglass vid fyrisån i Uppsala, gassande sol, studentskor i kortkort överallt. Andra hojåkare att snacka skit med..
Men fullständiga skydd har man ju ändå. Att det blir varmt och bökigt är bs. Man vänjer sig snabbt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey