Det här kan bli en lång tråd då ämnet tidigare har ältas här och många olika åsikter fanns.
Visst, alla åker med vad dom vill på kroppen och knoppen.
Jag har en gång under min långa tid som mc förare varit dum i huvudet och bara åkt med jackan till stället, vanliga byxor, hjälm, ryggskydd och hanskar. Aldrig mer.
Åker alltid i full mundering och skulle aldrig skylla på att det är för varmt för ha det på mig.
Min personliga åsikt är att man saknar något i huvudet om man framför en hoj utan skyddskläder och då full utrustning.
Sedan blir jag mer imponerad av sådana som utför samma stunt/trick med full mundering mot dom som skyller på att stället hindrar dom att stunta. Om det är svårare med stället så måste ju den som som klarar göra samma sak med det på som dom som inte gör det vara bättre
Ja, smaken är som baken och den dag någon åker i marken men inte är rätt klädd så är det svårt att tycka synd om den personen.
OBS Säger nu inte att stället är ett skydd som räddar en för allt och är heligt. Men visst räddar skyddsutrustningen en hel del.
Om någon sen börjar predika om att du kan dö genom inte ha hjälm när du går på en trottoar pga en full bilist....ja jo så är det, men långsökta saker tycker jag och att gå på trottoaren är ju en säkerhet i ledet mot att gå på gatan....
Min åsikt. Alltid stället och skydden på