Kör du med skyddsutrustning?

Kör du med skinnställ/allväderställ?

• Antal röstningar
    0
Kör med jacka/Hjälm/handskar inom stan (när jag ska till skolan och likn.) och fullt ställ inkl ryggskydd annars.

Dez skrev:
Kör med jacka/Hjälm/handskar inom stan (när jag ska till skolan och likn.) och fullt ställ inkl ryggskydd annars.

Ta ryggskyddet under jackan även i stan. 50km/h känns kanske inte fort på hojen. Men trilla mot en trafiksignal och du sitter i stolen resten av livet...

Inget extra arbete att bra på skenan ens ju.

Jag har ALLTID full utrustning på mig, även om det råkar vara +30 ... DET är manligt :rodnar

Det här kan bli en lång tråd då ämnet tidigare har ältas här och många olika åsikter fanns.

Visst, alla åker med vad dom vill på kroppen och knoppen.

Jag har en gång under min långa tid som mc förare varit dum i huvudet och bara åkt med jackan till stället, vanliga byxor, hjälm, ryggskydd och hanskar. Aldrig mer.

Åker alltid i full mundering och skulle aldrig skylla på att det är för varmt för ha det på mig.

Min personliga åsikt är att man saknar något i huvudet om man framför en hoj utan skyddskläder och då full utrustning.

Sedan blir jag mer imponerad av sådana som utför samma stunt/trick med full mundering mot dom som skyller på att stället hindrar dom att stunta. Om det är svårare med stället så måste ju den som som klarar göra samma sak med det på som dom som inte gör det vara bättre ;)

Ja, smaken är som baken och den dag någon åker i marken men inte är rätt klädd så är det svårt att tycka synd om den personen.

OBS Säger nu inte att stället är ett skydd som räddar en för allt och är heligt. Men visst räddar skyddsutrustningen en hel del.

Om någon sen börjar predika om att du kan dö genom inte ha hjälm när du går på en trottoar pga en full bilist....ja jo så är det, men långsökta saker tycker jag och att gå på trottoaren är ju en säkerhet i ledet mot att gå på gatan....

Min åsikt. Alltid stället och skydden på

Jag kör alltid med alla tänkbara skydd på. Till o med kudde under rumpan. Skämt åsido. Även när jag kör garagevändningen på körskolan sitter mitt ryggskydd under. Då känner jag mig säker.

Jag är imponerad av alla tuffingar som kör i all tänkbar utrustning även fast det är stekhet sommar. Det är bra mycket tuffare än om man kör utan. Då är man en fegis.

Varför köper man annars ställ som matchar hojen? :rolleyes:

Hmmm, nu har jag fuskat i pollen.
Kör ju faktiskt ibland ett varv utanför garaget för att kolla om mekandet gett önskat resultat...

Då har jag oftast bara hjälmen på mig. Fast det är ju inte så ofta hojen ens startar efter jag har meckat lite så.... :rodnar

Oj oj...äger ett par handskar, skor och en bra hjälm för tillfället...således är det allt jag använder, nästa inköp blir ett ryggskydd...ska inhandlas i morgon eller nästa vecka...skinstället ska inhandlas i slutet på april eller maj...

Men fram tills dess så blir det jeans och min vanliga skinjacka...om ingen har ett ställ strl 52 att låna ut?

Kör med handskar och Ixs vindjacka i stan/korta sträckor.

Har kvaddat utan ställ. I puma wct-byxor, och ja det gjorde ont.
Och ja det var korkat.

Kör alltid med fullt ställ. Har ingen anledning att köra utan.

I somras var det inte kul att stå still vid rödljus i 32°C med ett helsvart ställ på sig. Men enligt BB är det tufft. :tummenupp

Handskar
ställ
stövlar
hjälm
ryggskydd

utom när jag posar för kameran då :D

Bifogat

• tina&er.jpg
    tina&er.jpg
    23.2 KB · Visningar: 256
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph