Köpte en racer

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
Bülldog
Köpte en moddad gathoj som går fortare på bana än vad många räcerhojar gör

Gick av nattskiftet i onsdagsmorse 06:00, åkte 59 mil, lastade hojen, åkte 58 mil, kom hem 21:35, gick på nattskiftet 22:00, gick omkring som en zombie till 06:00, åkte hem o sov, vaknade 14:00, lossade hojen, kände mig glad.
Så nu har man inhandlat sin första racehoj, en sne - 00 R6:a med lite lullull. Kit-kammar, ställbar tändning, Öhlin i rumpan och i gaffeln, extra fälgar osv.
Bara att invänta våren så man får ut o harva lite på banorna och förhoppningsvis lära sig att köra mindre långsamt. Vintern får spenderas i garaget så man lär sig lite om hojen.

/ En glad Loader :)

Last edited:
Tyvärr måste vi meddela att du har köpt en modifierad standardmotorcykel och inte en racer. :D
Men den går säkert att åka på den med. :rolleyes:

DP #70 skrev:
Det beror ju lite på vem som sitter på hojen.
Fyrtaktare ÄR snabbare på samtliga svenska banor... iaf när Veidec kör.

Själv har jag loppa på alla fyra stift :va

Grattulerar ska bli kul att se dig i sommar. Lysna inte på tvitakts maffian dom har för längesedan glömt vad en racer är.

Jag funderar på att handla en 250 o köra SP med. Måste jag då välja sida i nån taktfight, eller kan jag koncentera mig på att köra mindre långsamt?

t-rex skrev:
Jag funderar på att handla en 250 o köra SP med. Måste jag då välja sida i nån taktfight, eller kan jag koncentera mig på att köra mindre långsamt?

Nä, för det är en omodifierad standardmotorcykel.

Aha, så det är lixom en tredje parameter att ta hänsyn till? Är det då ett tredje läger, eller buntas det ihop med fyrtaktarna som varandes ickeräser?

Chris Ash skrev:
Nä, för det är en omodifierad standardmotorcykel.

Som det trots allt går att köra ganska fort på, bara man inte har för många hjärnceller kvar. :huvet

Glömde säga det, den korrekta benämningen på klassen är 250 DAM.
Kommer inte ihåg vem som är ansvarig för det namnet, men jag har för mig att det kom till -99 eller -00. :yoparty

t-rex skrev:
Aha, så det är lixom en tredje parameter att ta hänsyn till? Är det då ett tredje läger, eller buntas det ihop med fyrtaktarna som varandes ickeräser?

250 SP-åkarna är nästan ett tredje läger. Ett läger som är ganska fredligt och håller sig ifrån det mesta pajkastandet. De vet sin plats till skillnad från dieselpöbeln :D

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa