Sage
Medlem
Tjena,
Nu när det börjar strömma in hojjar på blocket så är det väl dags att skaffa en egen pärla. Kortet ska tas så snabbt som möjligt allt är inskrivet och betalt det enda som är kvar är att utföra. Eftersom att jag precis fyllt 19 så är det 25Kw som gäller.
Jag har kikat ganska mycket på nätet och de hojjar som jag kommit fram till hittills är XT660 och Er6n, då har KTM försvunnit pga för höga försäkrings kostnader. Priset på hojjen spelar inte så stor roll.
Så det som gäller är:
1. Billig försäkring, är student har inte råd med 30K kr/år
2. Den ska vara kapabel för lite längre resor, t.ex. Ryssland (St.petersburg
) eventuellt helg pendling Stockholm-Linköping, att tanka är inge problem på sådana sträckor, men 2 pers ska kunna hålla ut en sån resa. Jag vet att alternativen Tenere och Versys finns.
3. INGEN LIGGBÅGE!
4. Ett intresse som jag har är att köra på bakan, så den ska gärna klara av att köra på bakan när den är strypt, inte det viktigaste bara ett trevligt +
Kom gärna med massor av förslag, utseende spelar ingen roll och meck är bara roligt.
Behöver inte heller vara någon "förstahoj" utmaning är ett plus det med.
Nu när det börjar strömma in hojjar på blocket så är det väl dags att skaffa en egen pärla. Kortet ska tas så snabbt som möjligt allt är inskrivet och betalt det enda som är kvar är att utföra. Eftersom att jag precis fyllt 19 så är det 25Kw som gäller.
Jag har kikat ganska mycket på nätet och de hojjar som jag kommit fram till hittills är XT660 och Er6n, då har KTM försvunnit pga för höga försäkrings kostnader. Priset på hojjen spelar inte så stor roll.
Så det som gäller är:
1. Billig försäkring, är student har inte råd med 30K kr/år
2. Den ska vara kapabel för lite längre resor, t.ex. Ryssland (St.petersburg

3. INGEN LIGGBÅGE!
4. Ett intresse som jag har är att köra på bakan, så den ska gärna klara av att köra på bakan när den är strypt, inte det viktigaste bara ett trevligt +
Kom gärna med massor av förslag, utseende spelar ingen roll och meck är bara roligt.
Behöver inte heller vara någon "förstahoj" utmaning är ett plus det med.
Last edited: