köpråd ktm 640 LC4 SM -2005

ekmarcus

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR -08 (funbikes ga demo) KTM 250EXC lv-reg 2t -05
tja, ska kanske byta bort min cbr 600 FS -2001 mot en -05 ktm 640 lc4 SM med acra system.. men hur är det med servicen? och kvaliten i övrigt.. motorproblem som på husaberg?? hade husaberg 450 -05 för 2 år sedan när den gått 8 timmar rasade den ..surt.. så är ju lite tveksam eftersom ktm och husa e nästan samma sak.. samma tillverkare..

MVH//Marcus

Dom håller betydligt bättre än husa.
Byt olja och kolla ventilerna 2-3ggr per säsong så är det grönt.
å då har man ändå överdrivit.

Du kan inte jämföra en LC4 med en Husaberg snarare KTM RFS "525mfl" & Husaberg.

500mil intervall på 640, kvaliten är helt ok men tänk på att den vibrerar en del jämfört med andra gatmotarder, provkör först!!

Visst jag har haft både 640,625,660 men har aldrig brytt mig om vibrationerna utan koncentrerat mig på körningen istället.

Dom håller betydligt bättre än husa.
Byt olja och kolla ventilerna 2-3ggr per säsong så är det grönt.
å då har man ändå överdrivit.

okok.. ja bara dom håller så kan jag ju byta för att prova dom lite.. men kommer nog sakna cbren grymt mkt.. cbren är ju ändå mer hoj än en motard.. men men ,, alltid kul att prova nåt nytt.. såg at du var från la.. då har du nog sett cbren.. åker ganska ofta när vädret tillåter... har nog sett dig för nån vecka sedan tror jag ..

MVH//Marcus

okok.. ja bara dom håller så kan jag ju byta för att prova dom lite.. men kommer nog sakna cbren grymt mkt.. cbren är ju ändå mer hoj än en motard.. men men ,, alltid kul att prova nåt nytt.. såg at du var från la.. då har du nog sett cbren.. åker ganska ofta när vädret tillåter... har nog sett dig för nån vecka sedan tror jag ..

MVH//Marcus

jodå har nog sett dig. Det finns minst 2 gröna er6:or i stan.(Min låter finast :)

jodå har nog sett dig. Det finns minst 2 gröna er6:or i stan.(Min låter finast :)

hehe, ok .. jag satt inne på donken när du eller den andra gled förbi, så hörde ej.. men dom e grymt fina.. har även funderat på en sådan...

MVH//Marcus

Som någon skrev längre upp i tråden... ventiljustering o oljebyte 2-3ggr/säsong.... ÖVERDRIVET!!!. Det räcker en gång per säsong. Om man nu inte kör mer än 500mil, som serviceintervallet är. Det ska också sägas att LC4motorn är driftsäker. Förutom vibrationerna, som jag inte bryr mig om, kan kanske bakändan kännas lite svampig. Sen är det en del som klagar på att frambromsen in är så bra. Inget jag upplevt dock.

Lycka till med köpet och du blir nog nöjd med hojen...
(Glöm inte provköra en 625 också. Den är ännu mer lovordad än 640n. Den har faktiskt samma serviceintervall som 640n efter 05)

//MaG

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...