Köpråd ang CBR600RR

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Nu är det nära att köpa hoj,tänkte först och främst på Honda CBR600RR ostrypt. Har noll erfarenhet av riktiga sporthojar.
Har sökt en del men inte hittat riktigt alla svar.
Tänkte hämta ut en postväxel till helgen och åka och kika på någon beggad lågmilare.

Har dock en del frågor innan dess...

*Vilka service-intervaller gäller och vad kostar en normal service t.e.x.

*Funkar hojen att köra längre sträckor 10-20 mil utan att man blir totalt slut?

*Några vanliga/kända fel som kommer på dom?

Nån som har något positivt/negativt att säga om den snyggaste 600:an på marknaden :yoparty

Lemon skrev:
2300576*Vilka service-intervaller gäller och vad kostar en normal service t.e.x.

*Funkar hojen att köra längre sträckor 10-20 mil utan att man blir totalt slut?

*Några vanliga/kända fel som kommer på dom?

Nån som har något positivt/negativt att säga om den snyggaste 600:an på marknaden :yoparty

1. var 600:e mil.. bara hunnit med 100mila än och den gick väl på 1400.- tror först 2400 mila blir dyr men är inte säker..

2. Är du inte van att köra sporthoj kommer den va en pärs i början men du vänjer dig 20 - 30 mil är inga problem!

3. vet inte

Har bara kört min 140 mil och inte haft hoj innan så jag har väl inte så mycket att jämföra med men är riktigt nöjd!! Framförallt sen jag fick på ett slipon så motorn får sjunga ut som den var tänkt :yoparty

Hur passar hojen en som är dryga 171 lång?, får fan knappt ner fötterna känns det som på skolans hoj, Suzuki GSX 750
Känns dock som om att jag kommer och få ångest ifall jag köper en 600 direkt och efteråt vill ha en 1000..

:Bugar

Last edited:
Sejko skrev:
2301099 Hur passar hojen en som är dryga 171 lång?, får fan knappt ner fötterna känns det som på skolans hoj, Suzuki GSX 750
Känns dock som om att jag kommer och få ångest ifall jag köper en 600 direkt och efteråt vill ha en 1000..

:Bugar

Jag är 162cm så det borde inte vara några problem för dig. Når iofs bara ner med tårna men du har ju 9cm till... :)

Bellis skrev:
2301136 Jag är 162cm så det borde inte vara några problem för dig. Når iofs bara ner med tårna men du har ju 9cm till... :)

Hehe gött, blir och skaffa en nästa säsong, den här säsongen pryder en honda cbr rr bara rummet (affisch) =)

Provsatt en gsxr 1000 -04 idag och den är betydligt lägre än min r6a iaf..
Är grymt sugen på en gsxr 750 :banana

tack för alla svar :)
jag är 172cm /55kg hoppas man orkar hålla hojen på hjulen :pannkyss

Har några frågor till ska man satsa på en 04 eller 05? läste något om att den fick bättre mellanregister 05? är det stor skillnad?
jag kommer absolut inte använda all effekt men kan ju va kul att veta iaf.

5 års garanti gäller va?

Lemon skrev:
2302934 tack för alla svar :)
jag är 172cm /55kg hoppas man orkar hålla hojen på hjulen :pannkyss

Har några frågor till ska man satsa på en 04 eller 05? läste något om att den fick bättre mellanregister 05? är det stor skillnad?
jag kommer absolut inte använda all effekt men kan ju va kul att veta iaf.

5 års garanti gäller va?

05 vart den uppdaterad på en rad ställen.. säkert inget som är livsnödvändigt men ska du endå köpa en så ta en 05a :)

HAr en 03:a som jag är jäkligt nöjd med! På 05:orna så kom det USD dämpare fram... Du kommer inte att bli missnöjd!!!

Xyron skrev:
2301450 ...grymt sugen på en gsxr 750 :banana
Du får väl åka in och prata snällt med Hasse på Pite MC&Motor då? Han har ju en ny inne som verkar minst sagt intressant :) Tyvärr är ju de bestarna inte heelt gratis, men det är bekvämt med service i stan!

Lemon - helt klart en intressant maskin Du fastnat för! Brorsan är ca 175 cm över havet, men åker CBR 1k -04 utan bekymmer, så Du borde nog greja 600:an utan större bekymmer!

Ha de!

Den är rätt så trött i mellanregistret, tycker jag nog. Funkar inget vidare med skjuts heller.

Men annars är det en grymt grym hoj. Snygg som få, jävligt bra kvalitet. Du kan lugnt köpa en. Just do it.

Gah kan inte sluta tänka på och ha kortet och en CBR RR utanför som bara vill rulla....
600rr eller 1000rr blir det, men börja med en liten kärra och sen gå upp njea är det inte lika bra och köra lugnt med en 1000rr och vänja sig samtidigt som man trappar upp i mc hanteringen?

Tackar för svaren, nu ska jag drömma vidare...

roffe_s skrev:
2303736 Du får väl åka in och prata snällt med Hasse på Pite MC&Motor då? Han har ju en ny inne som verkar minst sagt intressant :) Tyvärr är ju de bestarna inte heelt gratis, men det är bekvämt med service i stan!

Lemon - helt klart en intressant maskin Du fastnat för! Brorsan är ca 175 cm över havet, men åker CBR 1k -04 utan bekymmer, så Du borde nog greja 600:an utan större bekymmer!

Ha de!

Aldrig i hela livet, skulle aldrig falla mig in att handla av buller hasse... fy fan.
Då åker jag hellre ner till skåne varje gång det skulle vara något istället för till han. Så ointresserad och oförskämd försäljare har jag aldrig varit med om. För att göra han intresserad ska man komma in med kostym och beställa en kontainer med nya hojjar. :zpy

Xyron skrev:
2303905 Aldrig i hela livet, skulle aldrig falla mig in att handla av buller hasse... fy fan.
Då åker jag hellre ner till skåne varje gång det skulle vara något istället för till han. Så ointresserad och oförskämd försäljare har jag aldrig varit med om. För att göra han intresserad ska man komma in med kostym och beställa en kontainer med nya hojjar. :zpy
Noterat, håller mig borta ;)

Xyron skrev:
2303905 Aldrig i hela livet, skulle aldrig falla mig in att handla av buller hasse... fy fan...
:lol Ja det var ta mig tusan en recension värdig Lasse Anrell det! :) Antecknar - kom inte med det förslaget till Xyron igen...

Ha de!

Sejko skrev:
2303839 Gah kan inte sluta tänka på och ha kortet och en CBR RR utanför som bara vill rulla....
600rr eller 1000rr blir det, men börja med en liten kärra och sen gå upp njea är det inte lika bra och köra lugnt med en 1000rr och vänja sig samtidigt som man trappar upp i mc hanteringen?

Tackar för svaren, nu ska jag drömma vidare...

tror en 1000cc kan bli lite för klumpig för mej,sen ska jag inte rejsa eller köra vårdslöst utan mer touring-körning.
Måste köra med huvudet då jag får en son/dotter om 1 månad...ungefär :pannkyss :)

vill ha en lätthanterlig hoj som dessutom är snygg!

tror en cbr 600 rr kan passa mej, har dock inte hittat rätt cykel ännu, har fastnat mest för den svart/röda kombinationen.

Lemon skrev:
2304248 tror en 1000cc kan bli lite för klumpig för mej,sen ska jag inte rejsa eller köra vårdslöst utan mer touring-körning.
Måste köra med huvudet då jag får en son/dotter om 1 månad...ungefär :pannkyss :)

tror en cbr 600 rr kan passa mej, har dock inte hittat rätt cykel ännu, har fastnat mest för den svart/röda kombinationen.
Hum, en 1000rr är nog mer touringanpassad i motorgången iaf, 600an vill varva och sjunger så fint för dig när den får det att du kan bli beroende ;)
Jag tycker du låter som en väldigt bra kandidat till en Honda VFR 800!

Lemon skrev:
2304248 tror en 1000cc kan bli lite för klumpig för mej,sen ska jag inte rejsa eller köra vårdslöst utan mer touring-körning.

Tror iofs inte det skiljer så mycket på dom senaste modellerna av 600rr och 1000rr storleksmässigt... sen ligger väl vikten väldigt nära..

Med en 600 ska du gilla att köra lite aktivt med höga varv är det mer touring så är en 1000 ett bättre val måste jag nog säga.. En lugnare motor med mer vrid.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back