köpa vtr firestorm? Rätt pris?

ipil

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Röd Kryssnings missil :)
Hej,

Ha idag varit och tittat på en honda vtr firestorm 99a med 2000 mil på mätaren. Helt orginal.

2 problem.

1. Hojen är tysk impoterad för 2 veckor sedan.

2. Service boken är annat än välifylld... Endast ifylld vid 100 milsservice. Se dock ut som att alla packningar och allt är bytt.

Det som är posetivt är att den gick som en klocka, säljaren erbjöd sig att serva den och allt innnan leverans. Den är även i ruskigt fint skick. Knappt en repa någonstans. :banana

Han lämnar även 6 månaders garanti på den.

Pris 56.000 kr

Är detta nått att sattsa på??

Tacksam för funderingar!

Last edited:
Be säljaren ta den till en auktoriserad Honda verkstad och serva samt få en utförlig genomgång på cyklen innan affär. Kräv att få se papper på diagnos/service.

Utan en rejäl koll skulle inte jag köpa nåt som ej har riktigt ifylld servicebok

ipil skrev:
Hej,

Ha idag varit och tittat på en honda vtr firestorm 99a med 2000 mil på mätaren. Helt orginal.

2 problem.

2. Service boken är annat än välifylld... Endast ifylld vid 100 milsservice. Se dock ut som att alla packningar och allt är bytt.

Det som är posetivt är att den gick som en klocka, säljaren erbjöd sig att serva den och allt innnan leverans. Den är även i ruskigt fint skick. Knappt en repa någonstans. :banana

Pris 56.000 kr

Tacksam för funderingar!
Tja!
Kan inte annat än att hålla med. Du bör nog göra en nogran koll på hojen. Ty p M-test eller nåt liknande. Sen tycker jag att det låter dyrt för den hojen... Jag köpte själv en röd firestorm för en månad sedan för 60 000. Det är en -99:a som då hade gått 650 mil. Både servicar var gjorda på aukt. verkstad och den är svensk såld och i ett mycket gott skick. Mitt tips är kika vidare. Om du ända ska lägga dom pengarna tycker jag du ska få en dokumenterad "svensk" -99 för samma pris.
Mvh Jörgen

Jag skulle aldrig nånsin betala så mycket för en tyskimpost, nyintagen dessutom, utan servicebok. Skulle nog inte betala så mycket för en VTR-99 öht om jag tänker efter. Men i ditt fall så skulle jag ge max 40000. Max.

Tack för tipsen! Detta forum ÄGER! :yoparty

Jag tittade efter på www.mobile.de och kom fram till att jag få en tysk import för 55 000 kr,, ca och så är det en 01-02 ca 1000 mil.. vilket säger en del..

Sen är det ju det här att man är ju lite kåt på att hitta ett objekt nu innan denna sommaren har regnat iväg...

Är det någon som har tips på någon som plocka in mc i smålands trakterna?

Kolla me JonasM han har en jävligt fin till salu.

/Mike

ipil skrev:
Hej,

2 problem.

Han lämnar även 6 månaders garanti på den.

Pris 56.000 kr

Tacksam för funderingar!

Hojen är 5 år gammal, så fort garantitiden är slut så ar det dagsskick som avgör, i allafall för mig. Verkar allt OK och priset är rätt så är det bara att handla tycker jag.
Men i det här fallet så verkar priset vara lite fel.

Avsaknad av servicebok skulle jag nog inte ta allt för hårt på, jag har aldrig servat något fordon på verkstad. Så är det även med de flesta jag känner. Så man kan nog lugnt anta att det finns en och annan tysk som är likadan.

Kan tillägga att jag själv åker på en tyskhoj utan bok.

Tjena!!!

Håller med tidigare inlägg.Tokdyrt!!!!!
Lägger du till en vanlig svensk arbetarmånadslön så kan du säkert hitta en paralellimporterad,fabriksny 02,03 med eurogaranti.

Sen måste jag kommentera vissa inlägg om det negativa med tyskimport.
Har jobbat med tyskar i 5-6 år nu och många av dem kör sporthoj och
jag har även varit där mkt och handlat däck,tillbehör och annat som vi blir
ockrade på här hemma och min erfarenhet är att tyskarna sköter sina prylar fan så mkt bättre än de flesta i sverige.De är ju för fan sjukligt pedantiska
när de lägger den sidan till.Så chansen att du blir blåst är inte det minsta större än här.Hur många är det inte här som kör mer med cykeldator än med originaltachon.Har tom sett annonser på blocket och här där man ser cykeldatorn på fotot.Däremot har de ju längre säsong än vi så de bör ju rimligen ha gått betydligt längre än svenska hojar.Men man bör ju inte dra alla över en kam.Det finns ju söndagsåkare även där.

Som sagt mitt tips:kolla paralellimportörerna.Du har några i blekinge,skåne.
Inte långt från småland alltså!!! lycka till!!!!

Hittade mycket riktigt en för en för en extra månadslön:) en 02 a,svensksåld och i suuuper skick och med 1600 mil på mätern.. som nu efter en vecka i mina ägor har rullat 100 till:) :yoparty

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP