köpa utan stålar

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag har ca: 45 tusen kontanta pesetas att lägga på hoj, men har funderat lite på om det går att köpa en dyrare hoj. går det utan att ha fast jobb ?

jag känner en kille som för några år sedan lånade pengar av ett finansbolag för att köpa bil, mot att bilen stod som pant för lånet.

finns detta kvar i någon form ? för de hojar jag kollat på kostar runt 70, så det skulle inte vara något större lån.

känner du till detta ?
vet du om vanliga banker godkänner det ?

skriv gärna in några länkar

många finansbolag skämms fan inte med räntan.
Bästa du kan göra är att gå till mamma eller pappa (eller nån annan) och få dom gå i borgen för ditt lån,
Sen traskar du till din bank och hämtar dina slantar med en ränta på ca 7% istället för +15% hos finansbolagen
:tummenupp

Last edited:
GE Capital lär du få låna flera hundra tusen till fin ränta. Om jag var du skulle jag fråga alla typer av släktingar och bekanta innan ta räntelån från bank osv.

Är du med i ett fackförbund så kan du nog teckna blankolån utan probs.....har du akassa räknas det nog oxå som inkomst?

///M

Man måste väl ha fast jobb? Mina kusiner är bara sässongsanställda och dom får inte låna några större summor pga inkomsten. Sen kan väl inte a-kassa räknas som inkomst även fast det är det men det är ju ändå inget du har i mer än 300 dagar om inte a-förnedringen vill ge dig mer?

Jag kanske är lite inskränkt? Jag brukar dock säga att; har man inga pengar ska man inte köpa nåt...

Blir oftast dyrare i sista änden om man köper på avbetalning, tar lån eller nått sånt. Nåväl.

Lycka till :tummenupp

Therudeboy skrev:
Man måste väl ha fast jobb? Mina kusiner är bara sässongsanställda och dom får inte låna några större summor pga inkomsten. Sen kan väl inte a-kassa räknas som inkomst även fast det är det men det är ju ändå inget du har i mer än 300 dagar om inte a-förnedringen vill ge dig mer?

Men 25000kr är inte speciellt mycket så det kan nog tänkas att banken tycker det är ok....

Månadsavgiften är ju bara 1000kr/mån + ränta om man löser det på 2 år

///M

Last edited:
Kanske man borde knalla in och lägga om lånet till det där. Iofs så har jag fast ränta på 7.95% så det kanske inte lönar sig när det är rörlig :confused:

Brukar gå fint att gå in i butik peka o köpa som arbetslös. GE Capital :rock Tror det kollar senaste 2 deklarationer(slutskatt) d v s 2001/2002 blir det väl då?

EDIT:

Tror GE har hojen som säkerhet. Många banker har bil, båt o MC-lån. Vissa kräver helförsäkring. GE kräver ej detta tror jag. En liten handpenning brukar krävas.

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...