Köpa tillbaks av Trygg-Hansa

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
min r1 98 blev stulen, har fått mina pengar efter många om och men, hojen är hittad och står hos polis i helsingborg, kan man köpa loss den billigt, eller vad gör dom med den, skulle vilja ha tillbaks och bygga stunt hoj , någon som köpt av fb,

Det där är ett jävla skojeri. Vet om försäkringshandläggare som löst in en hoj, sålt den till en handlare dom är polare med och sen köpt loss den pissbilligt och fixat till. Undra på att premierna inte kostar småpengar. :mad:

Det där är ett jävla skojeri. Vet om försäkringshandläggare som löst in en hoj, sålt den till en handlare dom är polare med och sen köpt loss den pissbilligt och fixat till. Undra på att premierna inte kostar småpengar. :mad:

Känner också till flera fall som detta. :confused:

Mygel

Det går även åt andra hållet. Jag känner till vissa MC-verkstäder som skriver upp reparationsvärdet för att hojen skall lösas in. Eftersom "den ändå står här" köper de loss cykeln för 15-20 Kkr och säljer tillbaks den till ägaren för 50 Kkr (fixad). Ägaren i sin tur får 80 Kkr från F-bolaget... Detta sker oftare än ni vill veta.

Vad är det för firma som krävs för att få köpa loss hojar? Måste vara relativt lönsamt om man har ett kapital att börja köpa in för....

Försäkringsbolagen drar hårt i svångremmen vad det gäller försäljning av inlösta fordon. Både vad det gäller miljö och reparationskvalite.

För att köpa inlöst mc kräver dom flesta att man har en etablerad mc-verkstad.

Så jävla lönsamt är det inte som vissa vill framhäva, låga beg-priser, höga reservdelspriser och dom flesta vill köpa en oklotad hoj. Och får man reda på att den är klotad vill man pruta.

Den som har lämplig firma kan ju kolla in denna sida och göra klipp och bli miljonär http://www.yallotrade.com/public/home/index.rails

Och ärligt talat beror dom höga premierna på brister bakom styret:arsele

Alla utom folksam, dom skrotar allt....

nänä det gör de inte men å andra sidan är de skeptiska till om man vill ha kvar hojjen.:huvet kraschade min retta och jag ville göra banhoj av den,,,men icke, det vart för dyrt, men hade blivit billigare för dem än att lösa den. Jävligt märkligt tycker jag. Men måste man nu ha org delar kostar det o verkstaden räknar tydligen bara på org delar, vilket jag inte behöver och lite repor på swing etc kunde jag levt med. Bara de hade kollat det som behövs för att inte utgöra en fara säkerhetsmässigt, då hade jag varit hur nöjd som helst. Bolaget spar pengar o jag hade haft hojjen kvar. Alla vinner, men icke:brinnerup

Last edited:
nänä det gör de inte men å andra sidan är de skeptiska till om man vill ha kvar hojjen.:huvet kraschade min retta och jag ville göra banhoj av den,,,men icke, det vart för dyrt, men hade blivit billigare för dem än att lösa den. Jävligt märkligt tycker jag. Men måste man nu ha org delar kostar det o verkstaden räknar tydligen bara på org delar, vilket jag inte behöver och lite repor på swing etc kunde jag levt med. Bara de hade kollat det som behövs för att inte utgöra en fara säkerhetsmässigt, då hade jag varit hur nöjd som helst. Bolaget spar pengar o jag hade haft hojjen kvar. Alla vinner, men icke:brinnerup
Men om dom nu löste den gick den väl till skrot eller sålde dom till nån firma:va

jo en firma köpte och lagade den, så nu är den till försäljning för långt mer än vad jag fick i lösen:va

Ok, Folksam har iaf tidigare haft som policy att allt ska skrotas men ja antar att saker och ting ändrar på sig med tiden:glömdet

Försäkringsbolagen får bara sälja till skrotar och verkstäder och de har rätt att reparera och sälja om de, så kallade reparationsobjekt. Så är det i bilbranschen och säkerligen samma regler vad det gäller hojar.

jo en firma köpte och lagade den, så nu är den till försäljning för långt mer än vad jag fick i lösen:va

Var du nöjd med ersättningen ifrån ditt försäkringsbolag? Klart att handlaren är dyrare, det är ju ingen nyhet att en hoj hos handlare är dyrare än en likvärdig hoj på Blocket.
Själv så krashade jag min hoj på Karlskoga och försäkringsbolaget löste in den för 3k mer än jag hade betalat för den, sedan så försökte dom sälja den för 15k mer. Jag vet inte vad dom fick för den men den stod på firman ganska länge (mer än 18 månader).

Var du nöjd med ersättningen ifrån ditt försäkringsbolag? Klart att handlaren är dyrare, det är ju ingen nyhet att en hoj hos handlare är dyrare än en likvärdig hoj på Blocket.
Själv så krashade jag min hoj på Karlskoga och försäkringsbolaget löste in den för 3k mer än jag hade betalat för den, sedan så försökte dom sälja den för 15k mer. Jag vet inte vad dom fick för den men den stod på firman ganska länge (mer än 18 månader).

nej, absolut inte. Jag hade hellre velat att de lagade cykeln. Sen la jag fram ett förslag om att göra en banhoj av den, för jag gillade hojjen och ville ha den kvar. Hade jag inte gått med på lösen skulle det gå till rättegång. Jag tog lösen, till trots. Jag har svårt att tro att det hade blivit dyrare att slänga på kraschkåpor, och göra den körduglig för bana än vad jag fick.

Back