Köpa Slip on från USA eller England etc

Gixxer

Full Throttle
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco -00 , tidigare GSX-R 750, därför GIXXER
Någon som kan ge lite länk tips till siter i USA eller England eller andra länder som kanske säljer billiga slip on. Jag ska ha till en Aprilia Falco.

Hur mycket är VAT från UK ?

TAcksam för alla svar ?

Gixxer skrev:
Någon som kan ge lite länk tips till siter i USA eller England eller andra länder som kanske säljer billiga slip on. Jag ska ha till en Aprilia Falco.

TAcksam för alla svar ?

Frakten från UK brukar vara £45, i alla fall från de firmor jag frågat (på ett styck SlipOn). Dyrt med tanke på hur högt pundet står just nu, men det finns en enorm uppsjö av olika fabrikat och modeller. Hur hög momsen är i England vet jag inte, men om du inte köper via "egen firma" spelar det ingen roll eftersom det är EU-land. Det blir i alla fall ingen svensk tull...

Vanligaste länken, gå in på "Exhausts".

Hej, jag hade Falco förra året och handlade hos: www.renegade-products.com i England.

De har även ett Airkit som helt ersätter den lilla luftburken, den ger ett klart fetare mellanregister och lite på topp samt ett satans induktionsljud som e sååå njutbart !
Med Renegades system/slip-on medföljer även nytt chip !!

På min hoj gav detta 114,7 HK/97nM på bakslangen. Tyvärr mättes den aldrig innan men min rumpometer säger....KLAR SKILLNAD !

Du bör även kolla hos: www.rsvr.net som har mycket godis till Aprilia !!!

Så här såg min Falco ut med Renegades höga slip-on med runda dämpare i ss.

Bifogat

• Falco m rene sida.jpg
    Falco m rene sida.jpg
    125.9 KB · Visningar: 116
Gixxer skrev:

TAcksam för alla svar ?
VAT är väl moms?
Du behöver inte betala engelsk moms, däremot kan du bli påförd detta här i Sverige. Men Skattemyndigheten kanske inte har koll på om en privatperson beställer lite smågrejer...

Pris

HUr mycket betalade du för detta. Köpte du i US dollar eller i £. Om man beställer i dollar blir det ju billigare. Skickas allt från UK eller från USA om man bsetäller i Dollar ?

Triggerhappy skrev:
Hej, jag hade Falco förra året och handlade hos: www.renegade-products.com i England.

De har även ett Airkit som helt ersätter den lilla luftburken, den ger ett klart fetare mellanregister och lite på topp samt ett satans induktionsljud som e sååå njutbart !
Med Renegades system/slip-on medföljer även nytt chip !!

På min hoj gav detta 114,7 HK/97nM på bakslangen. Tyvärr mättes den aldrig innan men min rumpometer säger....KLAR SKILLNAD !

Du bör även kolla hos: www.rsvr.net som har mycket godis till Aprilia !!!

Så här såg min Falco ut med Renegades höga slip-on med runda dämpare i ss.

Får gärna komma med fler förslag. Gärna från USA

Finns det någon prisbaromter i USA typ Kelkoo eller Pricerunner som man kan använda ? :tummenupp

Last edited:
Gixxer skrev:

TAcksam för alla svar ?

Jag beställde på www.mandp.co.uk, funkade klockrent :tummenupp
Har för mig frakten ligger på runt 20£(står i kundvagnen), vilket inte är så farligt tycker jag..

Levererades med schenker fram till dörren :tummenupp

VAT i uk ligger väl på 17% tror jag, Du betalar ingen svensk moms/tull för köp i annat EU-land.

/ola

Last edited:
Vilket märke / modell köpte du ?

izznix skrev:
Jag beställde på www.mandp.co.uk, funkade klockrent :tummenupp
Har för mig frakten ligger på runt 20£(står i kundvagnen), vilket inte är så farligt tycker jag..

Levererades med schenker fram till dörren :tummenupp

VAT i uk ligger väl på 17% tror jag, Du betalar ingen svensk moms/tull för köp i annat EU-land.

/ola

www.ebay.com köper du billigast.

frakten? Ca $60 med USPS.

momsen? fiffla, så slipper du betala den varken i europa eller i USA. Hur? sök på forumet, jag har förklarat det massa gånger...

//jaG

Köpa från tyskland ?

Någon som vet om det är billigare slip on i Tyskland ? Någon som har erfarenhet ? Länkar mottages gärna i så fall.

Länkar till andra billiga ställen mottages gärna.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien