Köpa skydd ifrån USA...

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Är påväg att köpa lite skydd så som Asterisk benskydd och leatt brace gpx nackskydd ifrån usa då priserna är tok mycket billigare där än här hemma.

T.ex Asterisk Cell 4000kr Här 7999:-

Leatt brace gpx carbon 3500:- Här 6999:-

har kollat på BTOsports men hört att de är flaggade alltså kollar tullen deras paket noga men är det någon som vet fler sidor ifrån staterna som är bra???

///Micke

Du får alltid räkna med tull från USA, då kommer man upp ganska bra i pris tyvärr. Jag brukar räkna 10:- för en USD då kommer man ganska nära.

Risken att få skatta o tulla tycker inte jag är värt om man inte kan få över grejerna med någon som reser eller liknande.

Jag skulle ju kolla på EVS sortiment istället. Web knäskydden ska vara grymma och deras krage kör jag själv med och är supernöjd. Dessa går på 6000:- (4000+2000) i listpris i Sverige. Är ju ganska dyra grejer oavsett fabrikat och då kan det ju dessutom vara trevligt med garanti osv.

Du får alltid räkna med tull från USA, då kommer man upp ganska bra i pris tyvärr. Jag brukar räkna 10:- för en USD då kommer man ganska nära.

Vet lite folk som har klarat sig men det är väl kanske lika bra att räkna med ändå... Men 6000:- för asterisk skydden är juh 2papp billigare ändå :)

///Micke

Risken att få skatta o tulla tycker inte jag är värt om man inte kan få över grejerna med någon som reser eller liknande.

Jag skulle ju kolla på EVS sortiment istället. Web knäskydden ska vara grymma och deras krage kör jag själv med och är supernöjd. Dessa går på 6000:- (4000+2000) i listpris i Sverige. Är ju ganska dyra grejer oavsett fabrikat och då kan det ju dessutom vara trevligt med garanti osv.

Jo EVS verkar grymma men kollade lite tester och Asterisk Cell var bäst i dem iofs va PODmx också likabra menfår väl kolla runt lite :)

///Micke

Last edited:
*/ ?>
Back