Köpa skinnställ!!!

Duttis

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Cbr 929 -00
Hejsan!
Jag är ny i gemet när det gäller denna sidan. Undrar om någon vet mer än jag när det gäller import av skinnställ. Jag har hört att man kan handla billigt i Tyskland. Är det sant? Jag är ute efter Dainese, antingen det som kallas M4 eller något annat snyggt och bra!
Otroligt tacksam om nån kan hjälpa mig. Det börja ju rycka nu i högerhanden!!!

Duttis skrev:
Hejsan!
Jag är ny i gemet när det gäller denna sidan. Undrar om någon vet mer än jag när det gäller import av skinnställ. Jag har hört att man kan handla billigt i Tyskland. Är det sant? Jag är ute efter Dainese, antingen det som kallas M4 eller något annat snyggt och bra!
Otroligt tacksam om nån kan hjälpa mig. Det börja ju rycka nu i högerhanden!!!

Risken finns att paketet fastnar i tullen.....då blire 29% moms på din vara oxå.....inte så billigt längre va? :rolleyes:

Duttis skrev:
Hejsan!
Jag är ute efter Dainese, antingen det som kallas M4 eller något annat snyggt och bra!

Kolla på monza istället, tycker det sitter mycket bättre än m4, iaf på mig.

Lion skrev:
Risken finns att paketet fastnar i tullen.....då blire 29% moms på din vara oxå.....inte så billigt längre va? :rolleyes:
för att man handlar i ett annat eu-land?? sen trodde jag vi hade 25% moms

Lion skrev:

Allt är fel i meningen ovan :huvet
Om varan redan är ”momsad” i ett EU land så utgår ingen ny moms inom EU.
Svensk moms är maximalt 25% (lägre moms på vissa varor)

Ang. skinställ
Skinnställ är oftast billigare i Tyskland, kontrollera bara vad frakten och emballeringen kostar. Många Svenska mc-ställen kommer att ha vårreor nu så håll utkik, kanske hittar du ditt ställ här hemma :tummenupp

Last edited:
Back